Stangen

Alla inlägg den 14 juni 2014

Av Emma - 14 juni 2014 16:17

På morgonen vakade jag och kom på att det var första dagen på sommarlovet, hahaha som jag skrev i går så brukar det vara så!

Efter frukosten gick jag ut och byggde hinder och hämtade sedan in pluttan. Jepp, ni gissade rätt. I dag har vi hoppat! Den lilla mini-banan bestod av:

1. Rättuppstående på 80 cm.

2. Rättuppstående på 50 cm.

3a. Oxer på 60 cm.

3b. Rättuppstående på 60 cm.

Hon hoppade alla hinder super fint! Kunde bli stark ibland men ser glädjen till att hoppa och galoppera som något posetivt. Ska dock hoppa henne med martingal i fortsättningen för att hålla ner näsan mot hindrena.

I uppvärmningen var hon inte särskillt sammarbetsvillig utan stretade mest emot men när jag travade av henne gick hon ner i en superfin låg form så hon fick massor av beröm!!!


Sedan blev det hästbad i följande ordning: Kiwi, Zorro, Diara och sist (och minst :P) Emilio. Kiwi var jättesnäll förutom att hon tyckte vattenslangen var lite halvläskig. Zorro var lite små stökig som vanligt men ändå överraskande snäll. Diaras förra ägare sa att hon älskade att bada. Nepp. Hon kastade sig undan från vattnet flera gånger så vi fick prata lite lugnade med henne och då gick det bra. Emilio var supersnäll som vanligt♥.

Bilder från både bad och hoppning kommer. Så länge en gammal bad-bild:
     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards