Stangen

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Emma - 17 juni 2014 19:30

Detta inlägg är otroligt svårt att skriva, för vad ska man skriva?

I dag lämnade finaste Carmen oss och travade ut på de gröna ängarna...

Det var inget planerat utan en helt otrolig olycka! Jag kommer inte skriva något om vad som egentligen hände här, det är ju inget offentligt men jag var där, var med och kämpade för hennes liv när det egentligen redan var för sent... Det är bland det hemskaste som finns - att bara stå och inte kunna göra något!

Varför just Carmis? En häst med en sådan otrolig kapacitet. Hon skulle nått toppen helt klart! Att vinna 140 när man bara är sju är ingen dålig bedrift! Men det kännar inget till att tänka om. Tänk vad lätt livet skulle varit om inte om funnits!


Vila i frid älskade Carmen! Jag kommer aldrig glömma dig och inte hästvärlden heller! Du var något alldeles speciellt!


Du föddes till att bli en stjärna och du dör som en legend!


 

 

       

       

          


* 20/4 - 2007

+ 17/6 - 2014

Av Emma - 17 juni 2014 16:15

I dag fick jag testa på Qajsa för första gången! Hon var en härlig häst som liknade Kiwi väldigt mycket. Tyvärr (eller ja, jag gillar ju Cassino oxå) fick vi byta i skogen eftersom Camillas ena barns el-cykel eller var det nu var tog batteriet slut i så han var tvungen att rida framför Camilla i sadeln hem och det litade inte Camilla tillräckligt mycket på Cassino för, hehe. Cassino var oxå snäll och jag red honom även lite på banan efteråt men då var han ganska seg...

Hoppbild på Cassino (inte jag som rider...):

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards