Stangen

Alla inlägg den 21 juni 2014

Av Emma - 21 juni 2014 17:50

En liten film från när vi släpper ut Emilio i hagen efter att vi badat honom! Crazy horse XD

Musik: Angel With A Shotgun med The Cab. En superbra låt!!! Love it!!!!!

Av Emma - 21 juni 2014 17:31

Då var det midsommardagen! I dag har jag ridit dressyr på banan med Diara. Hon var ju varit lite knackig när det gäller att gå ner i form sen vi hade hacket i en månad - därför var dagens 6 mål:

• Gå ner i form i skritt - vänster varv

• Gå ner i form i skritt - höger varv

• Gå ner i form i trav - vänster varv

• Gå ner i form i trav - höger varv

• Gå ner i form i galopp - vänster varv

• Gå ner i form i galopp - höger varv

Lite tjatigt kanske med dessa var det! Uppvärmningen gick väl inte super men sedan började hon bli mer sammarbetsvillig. Först funkade skritten, sedan traven. Mål 1,2,3 och 4 - check! Galoppen är alltid lite svårare eftersom hon vill springa iväg. Men ett tips till er som har samma problem är att se till att ha hästen i form och samlad i gångarten lägre (i detta fallet traven). Då kan man försöka överföra formen! Efter ett tag funkade det i höger varv! Mål 6 - check! Bara 5 kvar tänkte jag men så bara blev det inte. Hon bara bet fast i innertyglen! Hur jag än försökte så släppte hon inte. Till slut gav jag ut och avslutade med att rida LC:1-an. Som ni kanske vet så finns det vänster galopp i det programmet (på stora mittvolten) och då bara släppte det!!! Så vi tog två varv extra på volten och hon fick jättemycket beröm! Mål 5 (ALLA!) - check!!!! Är mycket nöjd med min lilla prinsessa i dag ♥


Nu taggar jag till 1000 inför kommande dagar. I morgon ska vi ner till Camilla och hoppträna! Ska bli superkul! Och på torsdag ska jag och Diara hoppa vår första pay and jump! Vi ska åka till Bratteborg och hoppa 50 & 70 cm. Tog en klass emellan eftersom det var så få starter. Önska oss lycka till, hihi ;)

Diara i dag:


 

Av Emma - 21 juni 2014 16:44

När det är midsommar måste man självklart göra midsommarritter - det är något alldeles speciellt. I år gjorde jag båda typerna, förra året bara en. Typerna är: Morgonritt (runt kl 6) & Kvällsritt (runt kl 20).


Förra året red jag en morgonritt barbacka med Kiwi. Läs om det HÄR! I år var det Emilios tur att tjänstgöra på barbacka-morgonritten. Han var ganska sur när jag kom och hämtade in honom innan frukosten, haha. Han stod och skrapade med hoven i golvet och var lite allmänt irriterad. När vi väl kom iväg så släppte det (allt förutom hungern för han försökte sno åt sig gräs med ännu mer energi än i vanliga fall) och han blev riktigt busig och bockade i galopperna, haha.


Kvällsritten var på Diara ihop med mamma och pappa. Nästan hela gänget alltså ;) Diara var taggad såklart men inte överdrivet mycket som hon kan vara!


Bilder från morgonritten:

       

Bilder från vår midsommar:

                                         

(Kiwi var den ända som vi inte fick på kransen, hihi)

Och till sist en liten komisk bild:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards