Stangen

Direktlänk till inlägg 18 mars 2017

Pay and ride hos On Top Dressage - 18/3-17

Av Emma - 18 mars 2017 14:30

Är överlag nöjd med min och Diaras årsdebut och debut på pay and ride. Hon har långt ifrån så fin som hon har varit hemma men vi red utan problem på godkänd procent och fick fina siffror.


LC:1 2015 - 66,3% (179 p)

Diara var ganska jobbig på framridningen och tjurade emot en del. Vi gjorde många övergångar och galoppfattningar för att inte få några onödiga missar på det. Efter en stund släppte det mesta tjuret och hon blev hyfsat stabil i formen. Inne på banan var hon lite spänd för staketen och situationen allmänt så hon blev försiktig och travade inte på sådär fint fram till bettet som hon kan. Blev istället en känsla av att hon nästan var lite seg, eller iaf "off". Men det var ingen som syndes så tydligt utan vi red hela programet utan några missar vilket gav stabila poäng - mest 7:or, några 6:or och så en 8:a. Vi har en del att jobba på men är ändå nöjd.

Slutkommentar: Prydlig uppvisning. Riktigt fin i traven. Något spänd i galoppen.

LB:1 2015 - 62,5% (175 p)

Inför andra ritten red jag på henne i lite friskare tempo på framridningen och red igenom programdelar med målet att behålla framåtbjudningen. Hon kändes därför mycket finare i denna klassen. Hon spände sig dock fortfarande lite, särskilt i galoppen och halterna men hade annars ett bättre tempo. Som alltid när jag kräver lite mer (ökningar osv som är i detta program) så blir hon mer tjurig och vi fick därför en del missar när hon bröt sig ur formen men det gör inte så mycket. Fina ökningar fick vi till och hon bjöd som sagt bättre fram till bettet. Vi fick mest 6:or men även en del 7:or och tyvärr fyra 5:or när hon spände sig.

Slutkommentar: Prydlig uppvisning. Jobba vidare med galoppen och halterna så blir det bra!


Så är nöjd med denna debut! Att vi fick såhär bra procent trots att inte allt satt känns ju lovade inför framtiden. ♥

Några bilder:

     

Mina första dressyrrosetter någonsin:


 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Torsdag 28 mars 21:58


Hästtentan i går var en riktig utmaning. Den är ju hela veterinärprogrammets skräcktenta av en anledning. Känd för svåra frågor och lärarna är inte direkt generösa med poängen. Jag tror att det gick bra och hoppas verkligen det för har pluggat sjukt ...

Av Emma - Måndag 25 mars 11:25

Egentligen har jag påsklov nu men det är inget jag kan utnyttja då den stora hästtentan (känd för att vara veterinärprogrammets värsta tenta) är på onsdag. Så jag fick glatt stanna kvar i Uppsala och ägna hela helgen samt nu måndag och tisdag till at...

Av Emma - Lördag 16 mars 15:14

Är väldigt glad att det är lördag och jag inte behöver cykla till skolan i dag för det har varit riktigt pissväder. Först ösregn hela morgonen och fm och nu har det övergått till blötsnö och är helt vitt ute. Jag har pluggat hela dagen och är så tröt...

Av Emma - Söndag 10 mars 19:38


Från en solig och åtminstone dagtid varm vecka vände det i helgen tillbaka till vinter på heltid. Minusgrader, mulet, blåst och lite snö. Usch. Båda hästarna har gått båda dagarna och har varit ganska intensägande ridturer så som det ofta blir vid tr...

Av Emma - Fredag 8 mars 19:30

Var riktig fredagskänsla i dag när jag och Diara red iväg i strålande solsken på morgonen. Dessvärre var det även i dag väldigt kallt så blev mer vinter än vårkänsla när det gnistrade i frost på granarna. Men ändå härligt med sol! Diara var pigg och ...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards