Stangen

Alla inlägg den 6 april 2017

Av Emma - 6 april 2017 22:05

Dagens känsla var skit rent ut sagt. Hade hoppas på ett bra flow men istället red vi nog årets sämsta dressyrpass. Och självklart ska det vara passet innan tävlingsdebuten... Iaf, ska skriva lite om det ändå. Diara var väldigt tjurig, slog sig fri och spjänade emot det mesta. När jag till slut tröttnade och blev arg så blev hon ju såklart hetsig som alltid och ville bara springa ifrån mig och vägrade stå still i halterna. Är som en ond cirkel det där och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den. Var längesen det kändes såhär, kan inte minnas att det har hänt i år men kanske beror det på att det var så viktigt för mig att just dessa två pass blev bra och då gjorde jag omedvetet något annorlunda och genast var vi tillbaka på ruta ett.
Vi avslutade med att rida igenom LC:1 två gånger och då gick det lite bättre. Fick till övergångarna bra och hon var nästan helt stabil i formen så vi kom ur katastrofen. Pappa filmade sista programridningen och det såg betydligt bättre ut än vad det kändes men har svårt att finna någon större glädje i det. Känner mig om jag ska vara ärlig rätt besviken och otaggad. Det får inte vara så att allt vi kämpat och tränat för hela vintern med en utvecklinskurva utan större dippar ska få en stor dipp just nu lagom till tävlingen. Nej. Har bestämt mig för att det inte får vara så. På lördag kommer vi igen. Bara bra att ha lagt skitpassen hemma och inte på tävling. Kan bara bli bättre nu.

I morgon är det lång skoldag och sen fix inför tävlingen. Allt ska packas och fixas och jag ska testa att knoppa Diara lite för mitt mål är att ha henne knoppad på lördag. Vet inte om mitt hyvlade finger håller med om det bara, hehe.
Ha en bra fredag i mon och tagga lov!

Av Emma - 6 april 2017 12:08

Ni får ursäkta att inlägget om gårdagens dressyrpass har dröjt men har haft fullt upp med att förbereda mig inför dagens muntliga filmanalys som by the way gick bra.

Passet i går ganska så bra. Inte så bra som jag hoppats på men vi slutade bra. Framtravningen var fin. Hon vill inte riktigt forma igenom åt höger och det kommer vi säkert få kritik för på tävlingen också men det blir bättre ju mer vi jobbar med det. Galoppen var ingen succé. Hon stretade och var stel åt båda håll. Men när vi väl kom till delen då jag tog upp henne i formen och red så som jag kommer rida inne på tävlingsbanan så blev hon riktigt fin i traven och även galoppen blev mycket bättre även om hon inte riktigt ville ställa igenom. Vi red LC:1 programmet två gånger och det gick betydligt bättre än på pay and riden. Hon var stabil i formen hela programmet och lyssnade bra på alla övergångar. Så trots orolig start så blev den avslutande känslan bra. Kan ju säga till vårat försvar att det blåste extremt mycket och hon var spänd och tittig på allt i början. Så det spelade nog in ganska mycket. I dag ska vi rida ett likande pass och då hoppas jag att det är lite lugnare ute så att vi får en superkänsla!


Ha en fortsatt bra torsdag!

Bilder från NF-mästerskapen i somras:

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards