Stangen

Alla inlägg den 13 april 2017

Av Emma - 13 april 2017 11:16

Torsdag och bara halva lovet kvar - det har gått sååå fort! Dressyrpasset på Casper i går gick jättebra. Fokuset låg på att få honom på bakbenen och rida i lugnt tempo. Han vill gärna öka upp och lägga sig i handen. Men vi red mycket serpentinbågar, öppnor, slutor och skänkelvikningar och han var verkligen jättefin. Det stod några småhinder på banan och varje gång vi red förbi dem så sög han tag i dem och ville hoppa, haha. Önksar att jag hade möjlighet att rida fler såna här trimpass på honom men har ju tyvärr inte tid med det. Är väldigt nyttigt för oss båda nämligen.

Efter ridningen på Casper joggade jag och sedan var det matte som gällde resten av dagen. I dag därimot ska jag skriva manuset till mitt svenska tal som vi har nästa vecka. Plugglov som sagt. I morse red jag Zorro en sväng i skogen och han kändes jättefin. Vi utökade till två galopper och det glädjer mig att han känns så fräch och finare än någonsin. <3


I kväll blir det dressyrträning för Mia-Lisa men till dess - plugg!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards