Stangen

Alla inlägg den 3 oktober 2018

Av Emma - 3 oktober 2018 18:30

I morse red jag Diara i skogen. Det ösregnade men hon var fin ändå. Efter skolan red jag även Emilio och han var pigg och busig som vanligt. Förutom det så pluggade jag även och nu i kväll ska jag kolla på Bonde söker fru. :)

 

Av Emma - 3 oktober 2018 10:48

LB:1 2015 - 70,357% (197 p) - VINST!
Som vanligt kändes Diara superfin och energirik på framridningen och sen betydligt sämre inne på banan. Men hon fortsatte iaf lyssna på mig och var stabil i tempo och form. Jag är hyfsat nöjd med vår ritt. Hade hon bjudit till och inte slagit av på energin hade vi kunnat göra den tusen ggr bättre men är kul att vi trots en enligt mig halvbra ritt ändå vinner klassen. :)

Slutkommentar: Rena gångarter, försök förbättra mellantrav/mellangalopp. Arbetar på rätt sätt genom ryggen. God sits och inverkan. Prydlig uppvisning med nogranna vägar.

LA:1 2017 - 62,778% (226 p)
Som ni ser på procenten la Diara av helt till denna klassen. Hon tjurade ihop inne på banan igen och alla spår av den fina ponny hon är på framridningen var borta. Så programmet blev hemsk då hon bara bromsade genom hela. Så synd att vi inte kan visa upp vad vi kan på tävling...
Slutkommentar: Ganska korrekta vägar. Önskar lite mer balans, orkar inte bära upp sig lika bra i alla lägen. Ibland mot hand men för det mesta ganska trevlig i formen.


Bilder från framridning samt rosettbilder:

                                     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards