Stangen

Alla inlägg den 16 oktober 2018

Av Emma - 16 oktober 2018 11:34

Det blev inte bara plugg i går em/kväll utan jag red även Emilio i skogen. Han var jättepigg och pinnade på i full fart. Var lite halvskumt redan när vi gav oss iväg så vi tog en lite kortare runda än vanligt men vi hann iaf hem innan det blev helt mörkt. 

I  dag ska jag rida Diara efter skolan och det lär nog bli ganska ont om tid innan mörkret faller då med. Nu har även tävlingsinlägget från i lördags kommit upp. Ni hittar det här under. Dessutom har jag lagt upp bilderna från tävlingen i Vetlanda i det inlägget. För att ni ska slippa leta upp det själv så länkar jag till det HÄR.


Emilio i går:

 

Av Emma - 16 oktober 2018 11:15

LB:1 2015 - 66,250% (185,5 p) - 2:a plats
Jag är inte särskilt nöjd med denna ritten. Diara tjurade visserligen inte ihop men hon var ändå lite halvseg och lyssnade inte helt på skänklarna genom hela programmet. Procenten speglar ritten ganska bra. Dock fick vi de låga poängen på att hon var rak på böjt spår (vilket jag inte höll med om) och inte på att hon segade. Vi var bara 0,2% efter ettan så det var nära.
Slutkommentar: Blir rak på böjt spår, ha mer eftergift i vänster sida. Använd hörnpassagerna för att arbeta med böjning och eftergift. Lycka till! :)



LB:1 2015 - 76,607% (214,5 p) - VINST!
Asså kolla procenten?! Helt sjukt! Var nytt pb i LB med typ 3% och även nästan 1% högre än vårt pb i LC. Samma domare och samma program som i förra klassen men lyckades höja procenten med drygt 10%! Diara var finare i denna klassen och särskilt travökningarna är jag nöjd med. De har aldrig varit så fina på tävling! Vi hade flest 8:or i protokollet vilket man inte tackar nej till. Fick dessutom två st 9:or, en på sista vändningen över banan och en på korrektheten. Är såklart supernöjd även om jag gärna haft mer energi i Diara som vanligt. Blev vinst med 8% vilket också är rekord. När jag gjort avslutningshalten så sa domaren "Tack. Så ska det se ut." vilket ingen domare sagt till mig innan. Det lät lovande men hade ändå aldrig kunnat föreställa mig så höga procent!
Slutkommentar: MKT väl ridet!!! Roligt att se :) :)

Några bilder samt klipp från andra LB:n:

           

 






     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards