Stangen

Alla inlägg under juni 2019

Av Emma - 17 juni 2019 07:00

Jag och Diara tränade för Susanne för första gången.

 

Av Emma - 16 juni 2019 20:55

I dag hade de äntligen slått fältet så jag och Emilio kunde rida där igen! Vi var dock väldigt heta på gröten i år för de hade inte hunnit samla upp allt gräs än så vi fick hålla oss i kanterna. Han tyckte iaf det var lika kul som jag och speedade på så fint. 

Förutom ridningen har jag övningskört med släpet, rensat mitt morotsland samt joggat. Nu i kväll var vi dessutom nere hos Camilla med Diara och fick hennes tappsko påslagen så nu kan den ofrivilliga viloperioden få sitt slut.

Några bilder och en film från i dag:

                           


 

Av Emma - 15 juni 2019 18:17

Första dagen på sommarlovet, den känslan är alltid lika speciell och härlig. Jag inledde dagen med en ridtur på Emilio som var lite söt som alltid. Var extremt mycket insekter på oss så det störde harmonin en del. Därefter har jag övningskört med släpet och så har vi fotat lite nya bilder till ZorroJumps. Ni har väl inte missat att vi har infångare med nu? Kolla in dem på www.zorrojumps.n.nu :)

 


 

Av Emma - 15 juni 2019 17:55

Här kommer ett inlägg fullspäckat med bilder från studenten. Mest bilder men även lite text.

Några bilder vi tog på morgonen innan vi åkte. Dessutom närbild på mitt fina tagelarmband.

       

Vi träffades på morgonen hos en i klassen för champangefrukost och fick även våra klassen-tallrikar. Jag blev klassens piff och Anna klassens puff vilket var passande, haha. Därefter vandrade vi till bussen och tog den in till det stället vi skulle ha fotografering på.

   

I väntan på fotograferingen:

   

Efter det hade vi avslutning i kyrkan innan vi gick till skolan och åt lunch.

 

Efter det hade vi avslutning i klassrummen innan det var dags för utspring. Själva utspringet var väldigt överskattat, man hann knappt upp på scenen innan låten var slut så var ganska meningslöst.

 

Lite bilder från efter utspringet:

           

Vi åkte sedan flak i ca en halvtimme. Lite väl högljutt för min smak men var väl en kul upplevelse annars.

         

Väl hemma igen tog vi lite bilder i trädgården innan mormor och morfar kom och firade mig. Gillar särskilt de där jag står bredvid Emilio då det är det jag gör på bilden på skylten, dock är jag 8 år yngre där. XD

               

Studenttårtan:

 

Av Emma - 13 juni 2019 21:20

I morgon är det min tur att ta studenten - helt ofattbart! Kommer nog bli en rolig dag tror jag!
I dag har det dock varit en vanlig dag. Alla hästarna har gått en sväng i skogen, samma sväng dessutom så var ganska enformigt, hehe. Zorro var fin men lite seg, Emilio var halvpigg och Diara var lite smått övertaggad. Inget förvånande med andra ord. Nu i kväll hade Diara eliminerat en framsko i hopp om att få helgen ledig men blir ett besök hos hovslagaren lördag kväll så hon kommer inte undan helt. XD
Nu ska jag sova, ska upp redan halv 6 i morgon.
Bild från i dag:

Av Emma - 12 juni 2019 21:49

Onsdag och bara två (!!) dagar kvar tills jag tar studenten! I dag har det regnat och åskat nästan hela dagen men har ändå motionerat alla hästarna. Först fick Diara gå en sväng i skogen. Hon var väldigt pigg men lite rädd för vattenpölarna och de krokodiler som simmade däri, haha. Sedan longerade jag Zorro och han skötte sig fint. Stangen var sist ut och vi red en lite sväng i skogen med mycket bus och galopp. Nu i kväll var jag även nere hos Camilla och red Campari så har varit en hästig dag. Nu ska jag sova och förhoppningsvis bli av med den förkylning som har smugit sig på under dagen. Kunde ju knappast kommit mer olämpligt...
Emilio i dag:

Av Emma - 11 juni 2019 10:48

I dag bara öser det ner ute. Var ute och red Diara en sväng i skogen i morse och glömde ta på regnbyxorna så var som en drängt råtta efteråt. Men hon var iaf ganska så fin, lite spänd och tittig i dag men vad han man begära i detta vädret. Nu ska jag snart till skolan för min allra sista lektion på gymnasiet. Hoppas regnet minskar lite tills dess så att jag slipper bli dygnsur när jag väntar på bussen, hehe.

Bild från en dag med bättre väder:

 

Av Emma - 10 juni 2019 07:00

Snön vägrade ge sig och vi fick skotta ridbanan för att kunna rida där...

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards