Stangen

Alla inlägg den 21 oktober 2017

Av Emma - 21 oktober 2017 13:30

Just nu sitter jag på skolan. Är nämligen så att jag skriver högskoleprovet för första gången i dag och det innebär att en hel dag får tillbringas här inne tyvärr. Därav blir det inte heller någon ridning i dag så kan bara skriva om i går. Då red jag först Emilio, för omväxlingsskull lite på banan. Jag trimmade faktiskt honom över lite bommar, något som jag inte gjort på år. Det var väldigt kul iaf. När vi skulle börja galoppera segade han först och då blev jag arg vilket mynnade ut i världens bockserie. Jag lovar er, det var såååå nära att jag åkte av. Ett bocksprång till så hade jag legat på backen. Sen var han jättejättepigg resten av passet och vi busade omkring för fullt. 

Sedan testade vi sadeln på Diara och till vår stora glädje passade den! Det är en Santa Cruz Arthur Deluxe och den var rakare i bommen än den vi har nu (Santa Cruz Arthur) vilket gjorde att den låg an mycket bättre på Diara som har ganska rak rygg. Så vi kommer behålla den! Hennes nuvarande dressyrsadeln kommer antagligen Zorro få ta över vilket är glädjande då jag kommer sakna att rida i den för den är mycket skönare än denna nya att sitta i. Men så är det ju självklart viktigare att den ligger bra på Diara. 


Här får ni några bilder från i går:

           

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards