Stangen

Alla inlägg den 23 oktober 2017

Av Emma - 23 oktober 2017 07:33

Vi började med lite dressyrjobb och Camilla tyckte att jag fått Diara mycket finare bara under denna veckan vi tränat själva sen förra helgens träning. Detta känns jättekul för då är vi verkligen på god väg!

Hoppningen bestod av ett kryss på ena långsidan, ett räcke på diagonalen och en distans räcke-oxer på andra långsidan och dessa kombinerade vi i olika banor. Jag vill lätt rida iväg mot hindren men istället ska jag lugnt sitta kvar och vänta så det tränade vi på. Diara tyckte att det var jättekul att få hoppa lite ordentliga hinder och speedade på ganska bra. I början när hon var lugnare red vi distansen på 7 galoppsprång men när hon fick fart blev det trångt på 6, haha. Men hon kändes såå fin och blev ännu mer lösgjord i galoppen av hoppningen. Finaste Diara!

 

Av Emma - 23 oktober 2017 07:26

Det var segt väder i dag. Regn och blåst precis som i går. Jag och Amanda red ut ihop på Zorro och Emilio i går morse och vi klarade oss faktiskt undan från regnet som inte kom förrän lite senare på dagen. Zorro kändes fin och hyfsat pigg.
Jag joggade även och på em åkte jag & Diara ner till Camilla och tränade, mer om det i eget inlägg som vanligt.

I dag ska Diara ridas i skogen och jag ska plugga. Vi har kemiprov på torsdag men sen är det äntligen höstlov och det ger extra motivation såklart!
Hoppas ni får en bra måndag!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards