Stangen

Alla inlägg den 27 oktober 2017

Av Emma - 27 oktober 2017 21:20

Jag inledde mig höstlov i stallet som ni säkert såg. Hade tur att vi slutade en timme tidigare än vanligt i dag så hann longera Emilio. Han var jättebusig, bockade och busade och ville aldrig sakta av, haha.

I morgon ska Diara och Zorro ridas ut. Skulle tydligen bli värsta regnovädret men hoppas vi klarar oss.
Ha en bra fredagskväll!

Av Emma - 27 oktober 2017 16:34

Av Emma - 27 oktober 2017 07:27

I går var vi nere och tränade för Camilla på kvällen. Det ger väldigt mycket att ha några träningar tätt efter varandra för att komma in i hur man ska tänka och göra. I går hade jag dock stora problem med att kämpa mot mig själv, haha. Jag vet hur jag ska göra men min kropp gör något helt annat av sig själv. Det känner nog alla ryttare igen sig i och det är otroligt frustrerande. Väl på marken igen tänker man "kom igen då, det är ju bara att göra så och så och så, det är väl inte så svårt" men när man kommer upp på hästryggen är det exakt så svårt för kroppen lyder inte riktigt. Det jag måste tänka på är att inte fastna i innerhanden och det är lättare sagt än gjort men jag kämpade på och stundtals släppte Diara efter riktigt fint, dock var det långt ifrån lika bra som på förra tränngen.

Vi red även lite markarbete med en studsserie samt ett ensamt räcke. Då blev Diara vääldigt pigg, haha. Hon tycker verkligen att det är så himla kul att hoppa och jag kan inte annat än att instämma. I allt dressyrtränande har jag saknat hoppningen men inte riktigt hunnit med den också. Så kul att vara på g med den nu igen!

Så sammanfattningsvis ingen superkänsla men en väldigt nyttig träning. Är som alltid fylld av ny motivation nu!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards