Stangen

Alla inlägg den 28 februari 2017

Av Emma - 28 februari 2017 17:53

Hej! Har eran tisdag varit bra? Min har, som ni säkert förstår, varit lite extra bra då jag varit ledig. ;) Jag och mamma red ut på Emilio och Kiwi i morse. Vi sa att det nästan kändes konstigt att kunna trava var man ville och inte behöva se upp för hårt underlag eller is. Stangen var ganska så pigg, iaf i sista galoppen när jag höll in honom så vi hamnade på efterkälken. Då var det full fart ikapp sen.

Sen red jag Vattenfallsrundan med Diara. Trots att det bara var en uteritt blev det rätt tufft för henne då vi höll ganska högt tempo och mycket krav. Flera gånger när hon bara skulle lägga sig på bettet och dra iväg blev det övergångar halt-trav resp. halt-galopp tills hon i slutet verkligen lyssnade på både gas och broms. Känns jättebra att ha påbörjat Diara 2.0 som jag skrev om häromdagen. Men denna lite mer krävande ridning (för både henne och mig) blir även uteritterna träningspass i mycket större utsträckning än förut. Visst har vi fortfarande "bara kul" på många ställen med full galopp eller skritt på lång tygel men när jag ber om något ska hon svara direkt, det är liksom det som är målet med detta. I dag var hon ganska övertaggad och överreagerade för saker som var så kallat farliga. Vet inte ens om hon tyckte det egentligen men energin bubblade ur öronen på henne så hon var väl tvungen att göra nåt, haha. En riktigt rolig ridtur och det känns dessutom som att den var givande - gav något i vår träning och utveckling istället för att bara vara motion. Så grymt taggad inför vårens tävlingar nu och inte minst inför torsdagens dressyrträning!


Har även joggat, gått promenad med mamma & Wilma samt gjort lite plugg. I mon slutar jag vid ett så Diara och Emilio ska ridas igen. På fredag ska Diara äntligen klippas - hon har blivit så svettig de senaste passen nu, inte minst i dag. ☺


Två Diara bilder från i dag:

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards