Stangen

Alla inlägg under augusti 2017

Av Emma - 31 augusti 2017 17:51

Det är helt sjukt vad det har regnat här! I går när jag red Emilio i skogen (han var halvpigg) var det ganska så fint väder men sen blåste det in värsta regnovädret till kvällen och bara öste ner hela natten. Våran regnmätare på 60 mm var överfull så det har antagligen kommit ännu mer. Vi hade hästarna inne under natten som tur var, annars hade det varit riktigt synd om dem. Sen har det fortsatt regna konstant i dag. Mest duggregn, sånt som är ganska behagligt att vara ute i, men lite kraftigare då och då. Jag har ridit ut på både Diara och Zorro trots regnet och är väldigt nöjd med dem. Diara var supermjuk och fin i alla gångarter. Supertaggad inför nästa dressyrpass nu, det blir troligtvis på lördag. Zorro var också mjuk och fin med bra tempo. 

Nu i kväll blir det läxor i vanlig ordning. :)

 

Av Emma - 29 augusti 2017 21:28

Hej! Lite update här kanske inte skulle skada, hehe. Red Maja nere hos Camilla i går och hon var jättefin. Sen tränade hon mig och Diara, inlägg om det här under. 


I dag var det en seg skoldag, som alla tisdagar. 8-15 med fem lektioner. Sista var 1,5 h matte... När jag kom hem (med lagom mycket huvudvärk, hehe) gav jag mig ut och jogga och sen kände jag med mer levande. Vid 18 red jag Zorro ihop med Victoria och han kändes jättefin. 

I mon ska Emilio och Diara ridas. :)


I och med att det snart är vinter ;) Bild från december förra året:

 

Av Emma - 29 augusti 2017 21:23

Diara var jättefin på träningen i går! Först fick jag massa hjälp och tips för att få henne lösgjord och hon kändes väldigt mjuk och fin! Sedan hoppade vi en liten serie med bommar och minihinder för att få in Diara bakben ordentligt och för att hitta en bra rytm. Hon blev väldigt pigg av att få "hoppa" lite så jag fick släppa benen och bara sitta tillbaka genom serien så att det inte skulle gå för fort, hehe. Är riktigt taggad på att börja hoppa mer nu igen! 

Så superfin Diara med massa energi! Bästa ponnyn! 

 

Av Emma - 28 augusti 2017 16:37

Schemamässigt så är måndag min bästa dag, slutar redan vid 12! Så när jag kom hem i dag red jag Emilio ihop med mamma och Kiwi. Han var halvpigg. Om ca en timme ska jag ner till Camilla och rida en pålle åt henne och sen ska hon träna mig och Diara. Blir kul! Man får passa på nu innan man drunknar i plugg på eftermiddagarna, haha.
Stangen i dag:

Av Emma - 27 augusti 2017 20:05

Av Emma - 27 augusti 2017 15:43

Vi hade tur med vädret hela dagen, sol men inte jättevarmt. Både China och Maja var fina. Först ut var China som hoppade 115 bed. A. En jättefin och felfri runda! Maja var precis efter (var Johan som red henne, vet inte om ni minns honom men hopptränade för honom i somras) och blev lite stimmig och ville till China så det blev 12 fel tyvärr. Till sist hoppade China en 120 bed. A men då var hon trött och väldigt stark så det blev tre ner. Men duktiga hästar och de kändes väldigt fina när jag travade av dem. ☺

Bilder:

   

 


     

Av Emma - 27 augusti 2017 15:30

Hej! I går efter tävlingen (som jag inte skrivit om än men det kommer) red jag ut Diara i skogen. Hon var fantastiskt fin och galopperade i fin form trots lite högre tempo. Hon har verkligen blivit mer lydig av all dressyrträning.

Nu på morgonen red jag Diara på banan, första dressyrpasset på en vecka. Hon var mycket finare än jag trodde hon skulle vara och vi red igenom delar ur LA:1 med en bra känsla. Hon kändes mjuk och fin - är jättenöjd med passet. ♥

Har i dag även joggat och nu sitter jag såklart och kollar på EM i hoppning. Höll på att dö av nervositet när Peder red och nu håller jag alla tummar för att han tar guldet!


Diara i går:

 

Av Emma - 26 augusti 2017 10:41

Står och väntar på att bli upplockad av Camilla - dags för hopptävling men denna gången endast som hästskötare. Var ute och red Stangen i morse och han var fin. Ganska så pigg stundtals. Var längesen ni fick färska bilder nu så tog en öronbild i dag, hehe.
Vi hörs mer efter tävlingen!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards