Stangen

Alla inlägg den 14 augusti 2017

Av Emma - 14 augusti 2017 15:47

Okej, heldag var kanske att ta i men det blir en heldag om man räknar med resa dit och hem. Vi har varit på en liten familjeutflykt i dag för att göra nåt annorlunda sista semester/sommarlovsveckan. Gått på köpcentrum, köpt lite kläder, fikat och ätit ute m.m Jag är inte mycket för sånt men nån gång ibland får man överleva. ;)

I morgon ska alla hästar ridas (puh) så det blir full rulle. Diara på banan och övriga ut som vanligt. Dessutom jogging för min del. Vad ska ni hitta på?

Av Emma - 14 augusti 2017 15:39

Gårdagens träning var on top! Kunde verkligen i detalj beskriva mina problem och direkt få feedback. Camilla red lite också och kände på henne innan hon hjälpte mig från marken. Hon tyckte att Diara var väldigt lösgjord och fin, stor skillnad mot tidigare gånger hon ridit henne. Jättekul tycker jag för det betyder stt jag jobbar henne rätt.
När jag sedan hoppade upp var det egentligen bara några små saker jag behövde ändra för att hon skulle forma igenom åt vänster. Hon tycker att det är lite jobbigt men slappnar av när hon väl kommer dit. För övrigt var Diara drömfin att rida! Vi tränade lite galopp-skritt och där är det jag som måste hitta känsla när jag ska be henne bromsa men det är bara att träna. Ca 1,5 månad till eventuell LA debut och är jättetaggad nu! Camilla är så himla duktig som direkt vet hur jag ska rida för att komma förbi svårigheter jag kämpat med i veckor.

Så guldstjärna till min fina ponny i går som har sån arbetsglädje! <3

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards