Stangen

Alla inlägg den 22 juni 2018

Av Emma - 22 juni 2018 18:35

Midsommarafton med snålblåst och 15 grader. Varför ändra på ett koncept som fungerar utmärkt varje år, haha. Nej, jag har för mig om att förra årets midsommarafton var riktigt fin så jag ska inte gnälla. När jag red min årliga midsommarritt barbacka i morse var det iaf sol så var väldigt vackert även om det var kallt. I år fick Kiwi ställa upp då hon var den enda som skulle gå i dag och hon var pigg och jätteduktig. Gick upp kl 5, släppte ut alla hästar utan Kiwi (egentligen är de ute på nätterna nu men eftersom det var sånt ruskväder i natt fick de komma in) och när jag ridit Kiwi mockade jag boxarna och sopade stallet. Var inne igen vid halv 8 och åt frukost. Kändes jättekonstig att då redan vara färdig med stallet, hehe.

       


I går höll jag dressyrträning för Amanda & Zorro på morgonen. De tränade på att forma, att göra övergångar och avslutade sedan med att rida LC:1. Amanada börjar verkligen hitta fler knappar på Zorro nu, så kul att se! Efter det höll jag en hoppträning för henne & Emilio. Emilio var busig och superpigg, som alltid när det vankas hoppning. Så han busade iväg lite med henne i början och gjorde som han ville men när hon blev mer bestämd klarade de hindren galant! När ridningen var klar rensade vi upp lite på skrittrundorna i skogen. Sen på kvällen dressyrtränade jag & Diara för Susanne. Har skrivit ett inlägg om den träningen här under och där hittar ni även ett inlägg om måndagens dressyrträning.


I morgon ska Diara joggas inför söndagens tävling och sen ska jag med Camilla på hopptävling. Det skulle bli sol så håller tummarna för det. Glad Midsommar alla! ♥

Bilder från 2016:

   

Årets midsommartårta:

   

Av Emma - 22 juni 2018 18:29

På gårdagens träning red vi massa grundläggande övningar för att verkligen få Diara att ta i med bakbenen och vara rak. Mycket varierande mellan raka och böjda spår och jag fick verkligen tänka efter vad jag gjorde för att påverka henne på rätt sätt och få ordning på alla miljoner saker man måste tänka på hela tiden. Vi red även igenom LB:1 en gång då vi ska tävla det programmet nu på söndag. Diara kändes väldigt fin och energisk. I slutet när jag red i vår svåra galopp (vänster) så gick hon så pass bra att jag var säker på att vi red i den lätta. En riktig glädjechock när jag kom på att så inte var fallet. ;) Så blev en rejäl och nyttig genomkörare för både Diara och mig. Väldigt givande. ☺

 

Av Emma - 22 juni 2018 18:25

På träningen i måndags fokuserade vi mycket på öppna och skänkelvikningar samt på att få upp skrittkvaliten. Diara har börjat få ett mycket bättre grundtempo nu och jobbar bättre genom kroppen. Galoppen är fortfarande lite svår eftersom den är så stor och hon maskar gärna eftersom det är jobbigt för henne att gå ihop i den. Men generellt tycker jag att vi fick en bra känsla. Mycket att träna på men vi är verkligen påväg åt rätt håll nu. ☺

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards