Stangen

Alla inlägg den 24 juni 2018

Av Emma - 24 juni 2018 17:30

LB:1 2015 - 73,571% (206 p) - VINST

Diara var fantastiskt fin på framridningen och verkligen framme för skänkeln. Inne på banan tappade hon lite energi men långt ifrån så mycket som hon brukar. Dessutom lyssnade hon fortfarande bra på mig. Det var många moment jag vet att vi kan göra bättre men överlag är jag väldigt nöjd med vår ritt. När jag kollade på filmen såg jag till min stora glädje att hon allt börjar få lite luftigare gångarter. Så fin!

Slutkommentar: Trevlig, välriden uppvisning på en härlig ponny med bra bjudning. Stadig form & lydigt. Lycka till!


Framridning:

 


Screenshots från ritten:

         

Nöjda efter att ha fått veta procenten:

 

Rosettbilder:

           


Film på ritten + ärevarv (tillsammans med kategori B/C om ni undrar varför jag inte rider först på ärevarvet):

Av Emma - 24 juni 2018 17:00

Camé - 90 cm bed. A - 0 fel
Camé är en väldigt hinderhett häst så var full rulle runt banan men blev en väldigt stadig och fin runda. Så coolt att hon är helt otittig trots att hon bara är fyra år!

Bilder från framridningen + rosettbilder:

                                

Quicken - 100 cm bed. A - 4 fel
Quicken är mer åt det segare hållet med en stor galopp. Men även han skötte sig bra. Blev ett nedslag ut ur kombinationen men annars felfritt. Även han är väldigt otittig för att vara fyra.

Bilder från framridningen:

         

Av Emma - 24 juni 2018 08:23

Godmorgon! Jag sitter just nu i bilen påväg mot dagens tävling. Vi ska rida en LB:1 i Gränna så blir en ganska kort tävlingsdag. Jag ska rida på ordentligt inne på banan och hoppas att Diara är med på noterna.

I går var jag med Camilla på hopptävling i Aneby. Mer om det kommer i eget inlägg. På kvällen joggade jag Diara en sväng i skogen. Hon kändes mjuk och fin. :)

Håll tummarna för oss i dag!

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards