Stangen

Alla inlägg den 3 januari 2022

Av Emma - 3 januari 2022 19:15

Är så skönt med plusgrader och barmark nu! Ska inte vara så länge dock men jag passar på att njuta. 

I går red jag ut på Diara, tränade, gick med Molly och mockade i hagarna. 

I dag blev det ett dressyrpass för Diara. Kändes rätt dåligt från starten för hon sprang mest på och bet i sin högertygel men efter mycket övergångar och tempoväxlingar blev det betydligt bättre och särskilt galoppen är jag (förvånande nog) väldigt nöjd med. Sedan åkte jag till Camilla och red Nellie som skötte sig fint. På em blev det promenad med Emilio. 

   

Av Emma - 3 januari 2022 10:00

April

Den 3/4 samt den 5/4 hade jag dressyrträning för Camilla på Tompa där den andra gick betydligt bättre än den första. Inlägg HÄR och HÄR

 


18/4 hade Camilla dressyrträning för mig och Diara. Inlägg HÄR

 


I övrigt var det ett riktigt aprilväder där det växlade mellan barmark och snö hela månaden, som ni ser på dessa blandade bilder:

                               


Maj

Nu började vintern äntligen släppa sitt grepp och maj bjöd på en hel del sol och fint väder. Jag hetspluggade inför tvåans sista tentor men red en hel del också såklart. 

13 maj fyllde Emilio 24 år!

   


Och 18 maj fyllde Diara 12 år!

   


Blandade bilder från maj:

                 


Juni

Sommar på riktigt! Första veckan i juni spenderade jag i Uppsala och hetspluggade inför sista tentan som var massiv. Var en väldigt varm vecka med som jag slösade bort på att sitta inne, haha. Men sen när den var över så var det otroligt skönt med lov!

Redan måndagen efter började jag mitt sommarjobb på Anicura där jag jobbade 10 veckor - troligt lärorikt!


25/6 var det midsommarafton och den firade jag med familjen som vanligt. 

   

           


27 juni fyllde jag 21 år och det firade jag med att åka på New Forest föreningens RIKS utställning med Diara - årets tyvärr enda tävling. Men det blev en mycket lyckad sådan. Hon fick 42 poäng i utställningen (rekord!), kom tvåa i sin klass och sen trea i Best In Show - så bra har det aldrig gått innan! Dessutom var vi med i en engelsk ridklass där hon var superfin och vi vann. Bästa Diara! Inlägg HÄR

               



Övriga bilder från juni:

                   


Missa inte "Mitt 2021, del 3" som kommer upp här 5/1. 



Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards