Stangen

Alla inlägg den 2 april 2018

Av Emma - 2 april 2018 16:02

I går var det såååå kallt ute. Var egentligen "bara" fyra minusgrader men det var sådär rått i luften och blåste ganska rejält. Hade klätt mig för lite under första ridturen på Emilio men bulsade på mig desto mer under andra ridturen som var på Diara. Emilio var ganska så pigg och väldigt lydig. Diara var väldigt pigg och ganska så lydig, hehe. Man har ju lite högre krav på Diara med vad det gäller lydnaden. Vi tränade på galopp-skritt övergångar och när hon slappnade av och inte bara ville hetsa iväg i galopp så gick det riktigt bra. Eftersom det var så kallt hade jag tagit på henne dubbla skrittäcken så hon var så varm och go under efteråt. <3


I dag var det också kallt men åtminstone soligt och vindstilla. Jag red Emilio i morse och han var pigg och taggad. Var rätt hårt ute även i dag så är bara vissa sträckor, där det är snö utan skare, som det går att trava och galoppera. Längtar till våren och har gjort det i typ två månader nu om inte ännu längre. Det ska dock bli upp mot tio plusgrader i slutet av veckan men jag är allt lite skeptisk. Det brukar alltid vara kallt och snöigt lite extra länge hos oss. Förutom ridningen har jag övningskört och gått en promenad ihop med Amanda. 


I mon ska jag ha körteorilektion hela förmiddagen och sen ska jag rida Kiwi. Vad ska ni hitta på?

Emilio i går:

Av Emma - 2 april 2018 07:00

Den gulligaste och fluffigaste bilden som någonsin tagits på Emilio. Vinterpälsen i sin fulla prakt. ♥

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards