Stangen

Alla inlägg den 24 april 2018

Av Emma - 24 april 2018 18:15

Dagens dressyrpass med Diara var inte direkt under optimala förutsättningar... Regn och snålblåst gör henne väldigt okoncentrerad och spänd men det gäller nog för alla hästar. Blev därav ingen superkänsla i dag men vi red igenom båda programmen och jobbade sedan lite extra på galoppen som verkar ha kollapsat nu igen lagom till tävlingen, så typiskt. Men trots vädret så förbättrade vi oss väldigt mycket under passets gång så har hopp om att det ska läsa sig ännu mer på torsdag när vi rider nästa dressyrpass. I morgon blir det däremot uteritt. Ska regna då också och egentligen hela veckan men hoppas att de ändrar sig om det XD.


 

Av Emma - 24 april 2018 07:46

Godmorgon! Tisdag och bara fyra dagar kvar till långhelg. I dag har jag NP i engelska, muntligt tyvärr vilket är det värsta. Efter skolan ska jag rida dressyr på Diara. Vi ska rida program alla dressyrpassen som är kvar fram till tävlingen nu så vi får in flytet och jag repeterar programmen också. Har ju bara ridit dem en gång detta året. 


I går red jag först Emilio i skogen. Han var pigg och busig så var full fart som gällde. Älsklingen. <3 Sedan fick Zorro gå ett dressyrpass och är jättenöjd med honom. Jag försökte att verkligen rida så som jag lärde mig på dressyrträningen i söndags och det fungerade jättebra. Zorro fick ett väldigt fint steg och bra energi, särskilt i traven. Galoppen var också fin men han har inte riktigt styrkan där eftersom han mest är skogsmulle. 


Bild från vår hemmadressyrtävling i höstas:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards