Stangen

Alla inlägg den 16 april 2018

Av Emma - 16 april 2018 08:16

I går blev det för mycket häst och för lite plugg, hehe. På morgonen red jag Camé hos Camilla och sedan tränade hon mig och Diara, se inlägg under. Detta tog alldeles för lång tid mota vad det borde gjort och var inte hemma förrän kl två. Sedan red jag och Amanda ut på Emilio och Zorro. Jag red Emilio och han var jättefin och mjuk. Dock så var jag inte klar förrän halv fem och hade alldeles för lite pluggtid på kvällen. Så jag vet vad jag kommer göra i dag när jag ridit Diara... Ligger efter på pluggfronten och det är en hemsk känsla. Ska försöka komma ikapp i dag. 

Hoppas ni har haft en mindre stressig söndag och kommer få en mindre stressig måndag än mig. ;)

 



Av Emma - 16 april 2018 08:10

Årets första träning! Camilla hjälpte mig med att få Diara riktigt lösgjord. Först red hon henne lite själv och kände igenom henne. Hon tyckte att hon var betydligt finare än i höstas och att hon kändes ganska så liksidig, speciellt i traven. Så kul att höra att det går åt rätt håll! Sedan fick jag hoppa upp och vi började med lite voltarbete. Jag har jobbat henne på rätt sätt men måste vara ännu tydligare med min innerskänkel. Då måste hon verkligen ta i med inner bak vilken hon i galoppem tycker är jäättejobbigt, haha. Men när hon kommer dit så blir hon såååå fin! 

Vi hoppade även en liten distans där vi varierade mellan fem och sex galoppsprång och det är en otrolig skillnad på hur lydig Diara är mellan hinder nu mota förr när vi mest var ett hoppekipage. Dressyren är verkligen en så viktig grundsten att ha med sig in i hoppningen. 

Så är nöjd med Diara under denna träning. Nu är vi taggade inför tävlingsdebuten om två veckor!

Bild från en Camillaträning förra året:

 

Av Emma - 16 april 2018 07:00

Man hade allt en konstig humor på den tiden, hehe. Stackars Zorro, vad han fick utstå. XD

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards