Stangen

Alla inlägg under juni 2018

Av Emma - 15 juni 2018 21:02

I dag var det två hästar som blev ridna, Emilio och Zorro. Zorro var först ut och red honom en sväng i skogen ihop med mamma och Kiwi. Han var ganska pigg och fin. Emilio fick så samma sväng och han var pigg och lite busig.

Förutom det har jag gjort en tårta för att fira sommarlovet. Min favorittårta som var lika god som alltid. <3

I morgon ska Diara och Zorro ridas. :)


Bilder från i dag:

     

Av Emma - 14 juni 2018 22:43

Finns det något härligare än att gå ut från skolan efter sommarens skolavslutning?! Möjligvis att komma hem och rida ut på Diara i skogen. Finns inget bättre sätt att starta lovet på. Hästarna höll på att skos när jag kom hem så red lite senare. Hon fick gå en lugn tur i skogen nu då hon vilat några dagar pga förkylningen. Därför var hon extremt pigg men ändå relativt fin. Förutom ridningen av Diara har jag även övningskört och njutit av att slippa plugga.
I helgen händer mycket kul så är såå taggad! Älskar sommarlov då man inte är jagad av alla prov och läxor.
Diara i dag:

Av Emma - 13 juni 2018 21:19

I dag hade vi alla lektioner inställda då det var sista dagen innan skolavslutningen. Var jätteskönt att vara helt ledig från både skola och läxor. Jag red Emilio en sväng i skogen och han var jätteduktig. Pigg och lydig som alltid. <3

I morgon är det skolavslutning på förmiddagen och sen ska Diara ridas en sväng i skogen. Sommarlovet är precis runt hörnet och det kan inte bli mer välbehövt. 

 

Av Emma - 12 juni 2018 09:42

Hej! Nu är det bara tre dagar kvar till sommarlovet och jag har det sista provet i dag. Sen ska det bli sååå skönt att bli ledig. I går var jag hos mormor och morfar och grillade efter skolan då alla hästarna vilade. Det var en passande dag att inte rida då det var första regniga dagen på mer än två veckor. Men i dag däremot ska jag rida Zorro efter skolan och sen njuta av att vara helt ledig. :D

Hoppas ni får en bra tisdag! 

Av Emma - 11 juni 2018 07:00

Vi hade ganska mycket snö i början av december men jag vill minnas att den smälte bort till jul (självklart). Här bild på en snöpudrad Zorro på tur i skogen.

     

WE

Av Emma - 10 juni 2018 14:25

Hej! Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av solen. Tyvärr blev det ingen träning i går för Diara var lite snorig så ville inte riskera något. Vet inte om hon är förkyld eller om det bara beror på allt damm som är nu pga torkan men hon får vila några dagar iaf. Vi missar tyvärr även dressyrträningen på tisdag men det är ju som det är.


I dag red jag Zorro på morgonen ihop med mamma och Kiwi. Han var ganska fin i dag. Vi hoppade över en liten stock och det tyckte han var kul.

Sedan red jag & Emilio över till Victoria och testade på WE ihop med henne. Hon har tävlat i det några gånger medan jag aldrig gjort det innan så hon var en perfekt lärare. Momenten vi gjorde var öppna och stänga grind, gå upp på en "pall" eller vad man ska kalla det, flytta kopp, lyfta vattenkanna, fånga ring med lans samt hoppa ett litet hinder. Nu tror jag inte att momenten heter så egentligen men det är vad jag kallar dem, haha. Emilio brydde sig inte om något. Inte ens pallen var något problem och det trodde jag verkligen det skulle vara. Till slut satte jag den där koppen på hans ena öra för att provocera honom men inte ens det brydde han sig om, haha. Världens snällaste ponny. ♥♥


Film på när öppnar och stänger grinden samt när vi går upp på pallen:


 
     


Av Emma - 9 juni 2018 15:25

Nu ska jag blogga ikapp de senaste dagarna tänkte jag.

I torsdags badade jag i sjön när jag kom från skolan och sen pluggade jag hela kvällen.

I går så gick jag och min bästa vän Anna   och tog en fika efter skolan för att fira att vi gjort sista provet i tvåan (vilket det ändå inte blev för vi skulle visst ha muntligt i tyska nästa vecka också men men) samt att vi äntligen är av med idrottslektionerna för alltid! Sen åkte vi även hem till Anna och hälsade på hennes söta katt Nisse och hade sådär kul som bara vi två kan ha.

På kvällen red jag Diara i skogen ihop med Victoria. D var väldigt pigg men ändå fin. 

   


I dag red jag först ut på Zorro ihop med mamma och Kiwi. Han var väldigt irriterad av flugorna och bet och sparkade efter dem hela tiden stackarn. Häst två var Emilio som jag red ihop med Victoria. Vi red en annorlunda runda med massa långa galoppsträckor i dag och båda hästarna var sååååå pigga. Emilio sprang så fort han bara kan (och det är väldigt fort vill jag lova) och vi höll på att aldrig få stopp på dem, haha. Efter det badade vi ihop och nu i kväll ska jag och Diara dressyrträna för Susanne och då ska Victoria hänga med och kolla då hon ev och ska börja träna för Susanne. Så det blir kul!

Ha en fortsatt bra lördag! 

Diara i morse:

 

Av Emma - 7 juni 2018 11:13

Årets div 3 final men dock så har ju jag och Diara startat LA och därför kunde vi endast delta individuellt. Känslan överlag var halvbra så är trots bra procent egentligen inte nöjd.


LB:1 2015 (clear round) - 71,429% (200 p)

Diara kändes jättefin på framridningen men åter igen dog tempot inne på banan. Vi måste verkligen ta oss ur denna onda cirkel snart. Jag trodde vi hade gjort det efter pay and riden där hon verkligen behöll energin inne på banan men tydligen inte. Jag är iaf nöjd med min ridning. Jag red aktivt hela programmet och även om hon till viss del ignorerade mig så lyssnade hon ändå bra vad det gällde gångartsväxlingar och ökningar. Så egentligen såg det helt okej ut men grejen är att jag vet hur fin hon kan vara (hon var det fram till inledningshalten) och det är sååå irriterande när hon är det hela tiden förutom inne på banan. Procenten var överraskande höga och så gott som bara positiva kommentarer. Väldigt kul att få! Nu var ju denna klassen tyvärr en clear round men hade det varit placeringar så hade vi vunnit. Vi fick ganska många åttor, varav en var på sitsen igen vilket jag blir väldigt glad över! :)

Slutkommentar: Välriden, trevlig uppvisning i bra form & fräscht tempo. Mjukt ridet! Lycka till!

 

LB:1 2015 - 67,143% (188 p)

Annan domare vilket direkt märktes på poängen. Är väldigt komiskt hur olika de ser på ritter. Jag tyckte iaf att denna ritten var marginelt bättre än den förra. Även om Diara fortfarande somnade inne på banan så gjorde hon det bara stundtals och då och då kände jag att hon lyssnade på mig. Men är som sagt långt ifrån nöjd då jag vet hur bra hon kan gå och det är ju det som jag ville kunna visa upp. Var med en hel del nya och bättre ryttare i denna klassen så trots att vi låg på placering länge så blev vi till sist utpetade. Ganska surt då vi väntade kvar på tävlingsplatsen i ca 2,5 h i onödan, hehe. Men jag hade med kemiboken och kunde plugga under tiden så det var inte helt bortkastad tid. 

Slutkommentar: Vacker ponny med fin takt. Stäm av lite mer inför övergång mellan olika tempon & gångarter. Du sitter fint . Våga stäm av tempot i trav och galopp bitvis lite till.

 

Bilder från dagen:

             

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards