Stangen

Alla inlägg den 7 augusti 2020

Av Emma - 7 augusti 2020 19:32

Äntligen lite sommarvärme igen! Detta är andra dagen med 30 grader och sol och det ska hålla i sig åtminstone veckan ut - så härligt!

I går var jag som sagt hos mormor och morfar efter att ha sovit över där sen i onsdags. Vi gick bl.a en tvåtimmarspromenad på förmiddagen innan det hann bli allt för varmt. När jag kom hem därifrån tränade jag och svalkade mig sedan i sjön.

I dag red jag ett dressyrpass på Diara tidigt på morgonen samtidigt som mamma longerade Emilio och pappa red Zorro i skogen. Smidigt för då blev alla ridna medan det var hyfsat svalt. Jag märkte ju på tävligarna sist att Diara inte riktigt ville forma i den svåra traven som nu ett tag varit lika bra som den andra men som såklart ska återgå till hur den var innan igen, haha. Den tog jag iaf itu med i dag och red min voltövning samt mycket slutor på långsidorna. Det gav resultat och hon blev verkligen supersuperfin i traven! Störst fokus låg ändå på skänkelvikningarna eftersom vi eventuellt ska starta någon LA i höst och inte tränat skänkelvikningar särskilt mycket sen vi tävlade LA sist vilket var snart två år sedan, hehe. Det är iaf svårt att få flyt i dem för hon flyttar dåligt för skänkeln men vi jobbade på det och hon blev ändå mycket finare mot slutet. Avslutade med lite galopp åt båda håll som ändå kändes bra. Det brukar den göra när hon redan är så fin och lösgjord i traven. 

Efter ridningen var hela familjen ute och gick en sväng och sen åkte jag ner till Camilla och red Tompa en sväng i skogen innan hon kom hem från jobbet. Han kändes pigg och fin som vanligt men det var väääldigt varmt och svettigt. När hon kom hem red vi Campari och Quicken ihop, även det i skogen. Quicken var jätteslö så en kontrast mota Tompa, haha. Väl hemma igen blev det bad i sjön igen. Vattnet är egentligen inte jättevarmt eftersom det varit en relativt sval sommar men då svalkade det bara desto bättre för lufttemperaturen var det ju inget fel på. XD

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards