Stangen

Alla inlägg den 16 augusti 2020

Av Emma - 16 augusti 2020 20:07

Ännu en underbart solig och varm dag. Jag och pappa red ut på Diara och Zorro i morse och Diara kändes väldigt pigg och fin. Förutom ridningen har jag varit utr och gått, tränat (jag svettades flera liter, haha) och badat i sjön vilket var helt underbart. Simmade omkring hur länge som helst och njöt av svalkan. Sedan sändes ju hopp SM från Falsterbo under eftermiddagen vilket vi såklart satt bänkade framför. Kul med trion som kom på pallen, känns som att det är de tre som har flest fans av Sveriges hoppryttare. 

I morgon ska Emilio motioneras och så ska jag rida hos Camilla. 

 

Av Emma - 16 augusti 2020 19:24

LB:1 2019 (div 2, omg 1) - 76,607% (214,5 p) - VINST individuellt

Detta var en riktigt varm tävlingsdag! 28 grader och sol och dessutom hade jag start mitt på dagen när det var som allra varmast. Diara brukar dock inte bli så påverkad av värmen men höll ändå framridningen kortare än vanligt. Hon kändes väldigt fin redan från start. Mjuk och med bra energi så kände inte heller att hon behövde ridas fram särskilt mycket. Dock så var det något som störde henne otroligt mycket i hennes ena öra så hon skakade väldigt mycket på huvudet. Vi försökte se vad det var men hittade inget och inget kliande eller masserande (för att ev lyckas flytta på/få väck det som störde henne) fick henne att bli mindre irriterad. Det var till och med så hon lyfte lite med framändan när hon kände att hon inte kom undan det som störde henne. Hennes eviga skakande på huvudet (och i kombo med värmen tror jag) gjorde även så att klistret på nummerlappen släppte så vi var tvungna att fixa med den. Så jag kände väl inte att vi hade de bästa förutsättningarna när vi kom in på banan. Domaren brukar ju inte gilla huvudskakningar om man säger så, haha. Och det första hon gör i inridningen är att kasta upp huvudet, haha. Förvånande nog fick vi ändå 6,5 på det momentet och resten av programmet flöt på riktigt fint. Hon skakade nästan inget på huvudet utan gick in i uppgiften. Hon blev lite matt under vissa passager men lyssnade ändå på mig genom hela programmet vilket är en oehörd lyx när det gäller henne. Så är supernöjd med ritten och vi blev dessutom belönade med en upprepning av vårt personbästa. Det stör mig liiite att hade hon inte kastat huvudet på inridningen hade vi kanske fått en 7:a på den och den halva poängen hade räckt för att vi skulle få ett nytt pb och inte bara en upprepning av det gamla, haha. Men vi vann ändå med 5% så jag kan klara ut det, hahaha. Laget slutade på en andra plats men var bara ett lag placerat. De delade dessutom in oss i ponnykategoerier igen sen så det problemet löste sig. Tråkigt bara att det inte var blå-gula rosetter och att alla placerade fick likadana rosetter. Hederspris till segraren var dessutom en dressyrträning för någon tränare i Vetlanda vilket var ett kontsigt pris. Vill ju inte åka ända dit för en träning och dessutom ta in en ny tränare för bara en gång. Så hade hellre fått schabraket som trean fick, haha.

Några highlits från protokollet är en 9:a på den avslutande inridningen och så flera 8:or, varav en på ryttaren! Avslutningshalten blev dessutom väldigt bra och vi brukar ha problem med att hon inte vill stå still i halterna så det var kul. Den fick vi en åtta på. 

Slutkommentar: Maffig fin ponny! Prydlig ritt som flöt på utan större missar. Kul att se!! :)

                               

Klipp från ritten:


 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards