Stangen

Alla inlägg den 21 augusti 2020

Av Emma - 21 augusti 2020 21:13

Camilla jobbade vidare på gårdagens arbete och Diara såg superfin ut! Så roligt att se! Jag hoppade upp i slutet och tränade på samma sak som Camilla jobbat med. 10-meters volterna i galopp som är det svåraste som finns typ, haha. Och även ryggningarna där Diara gärna sticker åt vänster. Men med Camillas tips gick det mycket bättre och Diara var helt underbar att rida runt på, hade kunnat fortsätta hur länge som helst! Så lösgjord och mjuk! Fick en riktigt bra känsla - så taggad på att träna vidare nu!

 

Av Emma - 21 augusti 2020 21:06

Hej! Har blivit väldigt många timmar i sadeln de här två dagarna vilket har varit kul. I går red jag dressyr på Zorro på morgonen. Han kändes väldigt fin i traven efter en del jobb med att verkligen få upp honom på bakbenen. I galoppen kom vi inte riktigt dit, han blev springig i ena varvet och seg i andra. Så är halvnöjd med passet. Sedan tränade jag och badade i sjön, antagligen sista gången i år då det ska bli kallare nu. Därefter åkte jag ner till Camilla och red Tompa och Quicken i skogen innan hon kom hem från jobbet. De kändes fina båda två. Sen red vi Ludde och Campari ihop. Campari var ganska seg men fin i galoppen. Efter detta åkte vi upp till oss och så red Camilla igenom Diara på banan, mer om det i inlägget här under.


I dag longerade jag en ganska seg Emilio på morgonen. Hade lagt ut en bom med för att det skulle hända något och det verkade han tycka var ganska kul åtminstone. Gick sedan en promenad innan jag åkte till Camilla och red Tompa innan hon kom från jobbet. Han var pigg och härlig. Sen red vi Quicken och Campari ihop och Quicken var faktiskt ganska så pigg för en gångs skull. Avslutningsvis red hon igenom Diara igen och jag red också lite i slutet. Inlägg om det kommer strax.


I mon ska Zorro och Diara gå i skogen och så ska jag träna. Vad ska ni hitta på i helgen? :)

Vi är även hundvakt till sötaste Kemi hela helgen. Så mysigt <3

   

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards