Stangen

Alla inlägg under maj 2015

Av Emma - 13 maj 2015 21:15

I dag red jag ut en sväng på Diara i skogen. Red en lite annorlunda runda och bara för det så var allt livsfarligt. Hon var väldigt spänd ända tills vi kom tillbaka på vägar där vi brukar rida. Då skulle hon galoppera hela vägen hem trodde hon, haha.


Nu på kvällen har vi firat Emilio i samband med insläppet. Han slukade sin tårta på nolltid och gick sedan in i boxen igen. Det var den tacksamheten, haha. Sen fick han massor av pussar också som jag inte vet om han ville ha. Kan inte fatta att han redan är 18 år. I höst har jag ägt honom i halva hans liv!!! Hur sjukt är inte det!?!

Bilder från firandet:
           

Av Emma - 13 maj 2015 10:00

STORT GRATTIS PÅ 18-ÅRS DAGEN EMILIO!!!!!

Det finns inte ord att beskriva hur mycket jag älskar dig. Vi har gjort allt tillsammans och du är en så viktig del av mitt liv att jag inte vet vad jag skulle göra utan dig! ♥ Att du inte vet om att du nu blir myndig och inte behöver lyda mig längre är kanske lika bra. Annars hade vi inte kommit långt på ridturerna, särskilt inte nu när gräset kommer, haha.


I kväll ska det firas med tårta och massor av pussar! ♥

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN EMILIO!!!

 

Av Emma - 11 maj 2015 20:45

I dag tog jag och mamma en härlig sväng i skogen på Kiwi och Zorro efter skolan. Det var jättefint väder så satt bara och njöt hela rundan. Vi red en ganska lugn runda som vi inte brukar rida så hästarna var lite tittiga bara för det, de kan vara roliga ibland.

I morgon ska alla pållar vila och det ska dessutom regna så det var ju passande. ☺

 

Av Emma - 10 maj 2015 20:45

I dag var det Emilios tur att hoppa lite. Red över till min granne och hopptränade ihop med henne. Eller ja, vi tog några 40 skutt och sen hjälpte jag mest henne istället. Och Emilio var nog lika glad för det för han tyckte inte att det var så hemskt kul, haha.

Diara fick en lugn sväng i skogen efter gårdagens tävling. Hon var, som alltid efter tävling, överdrivet pigg. Jag förstår inte logiken i att hon alltid är som piggast dagen efter en tävling. Borde det inte vara tvärttom...? Tydligen inte, hehe.

 

Av Emma - 9 maj 2015 19:00

LC bed. A - 0 fel

Blev inte lika tidig morgon nu när vi startade en klass senare vilket var skönt. Banan var ganska enkel, någon svår linje men annars bra. På framridningen var hon lite småseg :O så fick bli lite arg. När vi börjae hoppa släppte det och hon blev åter igen raketen Diara. Och när vi då kommer till ritten. Nöjd med resultatet? Ja, nu behöver vi bara en nolla till i LC innan vi får börja hoppa omhoppning. Nöjd med ritten? Nej, den var fruktansvärd. Vi hade aldrig nollat om det inte varit för min underbara ponny som hoppar hur fel vi än kommer (vi kom väääääldigt fel på dom flesta hindrena) och gör allt för att inte riva någon bom. Önskar att jag kunde göra henne mer rättvisa genom att hjälpa till med avstånden men jag gör ju så gott jag kan och eftersom jag inte kan alls så blir det ingen hjälp, tyvärr.... Men nollan satte vi, nu är omhioppningen inom räckhåll!!!


Några bilder och screenshots från dagen:

 
             

Efter tävlingen fick Diara inviga sin nya rosa grimma som vi köpte under GHS:

 

Under em red hela familjen ut i skogen på övriga pållar. Alla skötte sig fint, Emilio var rätt seg men det var ju inte överraskande...

Av Emma - 8 maj 2015 20:45

I dag red jag igenom Diara inför morgondagens LC debut efter skolan. Hon var väldigt fin och hoppade superfina språng. Är så grymt taggad inför i mon!

Nu i kväll har vi tvättat svansen också, haha. Allt ska ju vara fint när det är tävlingsdax!☺

Vi var även nere hos Camilla och tog in hästarna åt henne eftersom hon tävlar på Öland i helgen. Passade på att hälsa på Toscas lilla, ännu odöpta, hingst bebis. Han är så grymt söt och kelig man bara smälter.


Fölbomb:
             

Av Emma - 7 maj 2015 19:22

Gårdagens hoppträning var verkligen super! Diara var jättefin, och räddade upp mig alla gånger vi kom fel vilket kan bli rätt ofta med min dåliga avståndsbedömning. Men Lasse har gett mig bra tips så den är ju mycket bättre nu än innan. Dock långt ifrån bra, tyvärr. Men ibland så hittade jag avstånden, särskilt på distanserna och då går det ju ännu bättre. Vi hoppade kombination och även vattenmatta med riktigt vatten i, Diara kollade inte ens på den. I slutet låg hindrena på ca 95-100 cm vilket inte var några som helst problem. Finaste ponnyn. ♥ Är supertaggad inför vår LC debut på lördag!

Några screenshots...

                 

...och en liten film:

Av Emma - 4 maj 2015 19:05

I dag slutade jag tidigt, redan vid halv 11 så var hemma vid halv 12. Gick dock inte ut och red förrän vi 4 då det äntligen blev upphåll. Skulle ridit min favvorunda (Vattenfall), en lite längre runda med mysiga skogsvägar som man kan galoppera på, men det var så blött och halt ute efter allt regn så tog e kortare runda på grusväg istället. Vill ju inte ha några tappskor eller vrickade ben, hehe. Diara var iaf väldigt pigg och när jag lät henne raca på lite så blev hon ännu piggare. Hade hon fått bestämma så hade vi galopperat hela rundan, haha. I morgon får hon vila igen, det är inget optimalt schema denna veckan men var svårt att få ihop det p.g.a Lasseträningen på onsdag och hopptävlingen (då vi debuterar LC) på lördag. Har dock tänkt rida eller longera Emilio i mon eftersom jag inte hann med honom i dag p.g.a regnet.

Nu ska jag göra lite läxor, ha en trevlig kväll!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards