Stangen

Alla inlägg den 21 december 2017

Av Emma - 21 december 2017 16:30

Rubriken beskriver Diara under dagens ridpass. Först var hon jättelugn och snäll så jag tänkte att jag ändå kanske skulle överleva igångsättningen men efter typ tredje traven så började hon studsa och slå med huvudet. När hon sedan fick ta en galopp så bröt det lös helt och vi har aldrig galopperat uppför den backen så fort kan jag lova, haha. När jag skulle bromsa henne där upp så reste hon sig varje gång jag tog i tyglarna och skulle bara galoppera vidare. Direkt efter backen rider man in på en liten ojämn skrittstig som dessutom var jättehal av allt slask och där skulle hon såklart fortfarande galoppera och typ dansade fram. Varje gång jag tog i tyglarna stod vi på två ben och jag trodde hon skulle bryta benen av sig när hon gled runt i leran. Puh. Det tog en tag innan hon slutade takta men efter kanske fem minuter skrittade hon normalt igen och jag kunde konstatera att vi trots allt överlevt första ridturen efter vintervilan, haha. 


Några bilder:

     

Av Emma - 21 december 2017 13:01

Weiiii! Äntligen jullov! Så härlig känsla! Och inte blir det sämre av det jag ska göra så fort hästarna ätit upp sin lunch. Gissa vad? Rida Diara igen! I dag var det exakt en månad sen hon ställdes på vintervila och jag kan inte vänta en dag längre än nödvändigt då jag har längtat ihjäl mig efter att rida henne. Dagens tur blir självklart ganska lugn, planen är mest skritt, lite trav och ev en galopp. Dock har jag märkt i hantering, inläpp och utsläpp osv. att det spritter av energi i henne så jag antar att det kommer gå rätt hett till i dag, hehe. Men är bara taggad på det! Ni får hoppas att jag överlever. ;)


Har ni också fått jullov i dag?

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards