Stangen

Alla inlägg den 27 december 2017

Av Emma - 27 december 2017 13:23

Jag skule egentligen hållt mig helt inne i dag då det tar ett helt dygn för gipset att stelna helt. Men sen blev det så att veterinären kom ut i dag för den årliga vaccinationen och tandkollen på alla hästar och då kan ni ju gissa vem som hasade sig ut och parkerade på en stol i stallets ena hörn, haha. Är man hästnörd så är man. Att få klappa lite på alla hästar var dagens höjdpunkt.

Alla skötte sig bra under undersökningen. Diara var till min stora glädje ua i munnen. Det visar att bettvariationen som vi har just nu fungerar (växlar mellan rakt & tredelat med fasta ringar). De andra hästarna såg bra ut i munnen i förhållande till sin ålder. De börjar ju bli till åren allihopa.


Förövrigt så red mamma Diara åt mig och hon ska ha skött sig bra. Pigg men lydig. ♥


Jag lever också. Har absolut 0 aptit men annars är det väl typ som vanligt. Livet som enbent, hehe.

 

Av Emma - 27 december 2017 08:33

Godmorgon! Jag hoppas att ni alla har det roligare än vad jag har just nu där jag sitter uppbunkrad i soffan med ena tassen i högläge. Ena fotleden bruten och vårens ridning nedlagd. Kul va? Jag känner iaf en otrolig glädje över detta. Eller inte. Och hur gick nu detta till? Jo, i går morse red jag och Amanda ut på Zorro och Emilio. Var väldigt taggad inför denna turen då jag äntligen kunde lägga på min kära dressyrsadel på Zorro i och med att jag fått sadelgjord och stigläder i julklapp. Zorro verkade trivas bra med den och jag njöt för fullt, finns ingen skönare sadel. Olyckan skedde när vi galopperade och Zorro helt plötsligt slog i tvärbromsen medan jag fortsatte. Landade på foten som vek sig och det gjorde inte så lite ont. Misstänkte redan där att den var bruten och fick det bekräftat på sjukhuset efter 5,5h väntetid. #effektivvård Stör mig på att jag ramlade av för jag borde ha haft balansen att sitta kvar även om Zorro kan vara lite svår att göra det på när han gör en illnit. Men, men nu är det som det är. Att detta skulle ske lagom till Diara har börjat sättas igång är ju skrattretande och nu har jag ridförbud i minst tre månader. Sen är det väl inte säkert att jag håller det precis, beror ju på hur det känns, men i vilket fall lär det ju inte bli något avancerat i början så vårens tävlingar är ju bara att glömma. Ska försöka få mamma att hålla igång Diara i skogen och Camilla har lovat att rida henne på banan då och då så att hon åtminstone är hyfsat i gång när jag är fit for fight igen. Men ska nu försöka klara denna perioden utan att bli deprimenad, hehe. Att uthärda ridabstinensen kommer inte bli det lättaste men får mycket tid att plugga iaf...

Jag ska försöka uppdatera här så gott det går men blir väl inte de mest intressanta inlägg då jag som sagt inte får rida. Nu efter nyår kommer iaf årsresumén ut i fyra delar så det är ju alltid något.

Ha en bra onsdag alla och tyck gärna lite synd om mig... ;)


Zorro innan ridningen i går. Visst ser han mer proffsig ut med dressyrsadel?

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards