Stangen

Alla inlägg den 25 december 2017

Av Emma - 25 december 2017 14:44

I morse var jag och mamma ute och red på Diara och Kiwi. Det mörknar ju så sent nu så är fortfarande skumt när man rider iväg (iaf om man är morgonpigg som vi, hehe). Diara var superpigg och typ studsade fram i galoppen. Men det var första dagen utan akrobatiska inslag iaf så det är ju alltid något. 

Förutom ridningen har jagf övningskört och pluggat. I går hade jag första helt pluggfria dagen på jag vet inte hur länge men i dag var det bara att sätta igång igen. 

Hoppas ni har en fin juldag! <3

 

Av Emma - 25 december 2017 14:29

Eftersom ni varit nyfikna på vad jag fått i julklapp så kommer här det utlovade inlägget med årets favoriter. Håll till godo. ;)


Ponnyboken

Jag som är en ordningsmänniska ut i fingerspetsarna skriver självklart kalender och gillar ponnyboken väldigt mycket. Har haft den i flera år nu. :)

 

Marinblå munkjacka i sammetskvalité JH collection

Jag har nästan alltid munkjacka i skolan då det är så skönt och denna är supersnygg! Ännu en munkjacka till samlingen helt enkelt. ;)

 

Foto på mig och mina älsklingar

Typ enda bilden vi har när jag står med båda samtidigt. De är ju inte så sams...

 

Ridhandskar

Då så gott som alla mina sommarridhandskar gick sönder samtidigt (helt otroligt jag vet) så var detta en väldigt välbehövlig julklapp. Och lite bling skadar ju aldrig. ;)

 

Stigläder i kalvskinn.

När Zorro nu ska ärva Diaras gamla dressyrsadel så behövde vi ett par kalvskinnsläder till då sadlarna är i kalvskinn. Blir väl antagligen Diara som får de nya. 


 

Svansborste

Denna typ av borste är överlägset bäst för att borsta svansar. Reder ut tovor väldigt bra och är skonsam mot taglet. Brukar knappt sitta ett enda strå i borsten när man är klar!

 

Dressyrsadelgjordar

En väldigt basic till Zorro nu när han ska få dressyrsadel och en lite lyxigare variat till Diara som behövde en ny då stropparna på hennes nya dressyrsadel är mycket längre än de på den Zorro ska få så hennes gamla gjord var helt plötsligt för lång. 

 

Almanacka med bilder på våra djur

Vi gör alltid en sådan varje år, så kul att ha!



 


Är jättenöjd med alla mina klappar! Dessa var de som kanske var roligast för er. I år fick jag dessutom nästan uteslutande sånt som jag behövde vilket jag gillar, Överflödiga klappar som bara blir liggande känns så onödigt. 

Kommentera era julklappar!

Av Emma - 25 december 2017 07:00

Det känns som att det var mer snö på vintrarna förr och att den kom tidigare, typ till jul när man vill ha den. Nu kommer den mest i januari/februari och förstör när jag ska börja träna igen efter Diaras vintervila. Här bild ut från mitt sovrumsfönster:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards