Stangen

Alla inlägg den 16 april 2020

Av Emma - 16 april 2020 13:43

Denna veckan har verkligen gått fort, känns inte alls som att det redan är torsdag. I går red jag först Diara i skogen på morgonen och hon kändes väldigt fin. Även Zorro fick gå en tur och är jättenöjd med honom också. Förutom ridningen så gick jag på promenad med både Amanda och mamma samt pluggade. 

I dag red jag dressyr på Diara på morgonen och jobbade vidare på det Camilla sagt under förra veckans träningar. Mycket innerskänkel och ledande innerhand utan att bli stark. Traven kändes finare än den gjort hittills och hon var inte sådär stark i innertygeln som hon brukar även om hon fortfarande fanns där. I galoppen började jag med den svåra och verkligen red igenom henne för innerskänkeln och lättade mycket på ytter så hon verkligen kunde forma och få in innerbak under sig. Hon blev verkligen superfin av detta! Släppte det där lite tjuriga motståndet som jag annars alltid brukar ha, kom ner i en låg form med halsen och fick härliga energiska galoppsprång - sån underbar känsla. Detta hängde sedan med över i andra varvet där hon också var superfin! Hade kunnat galoppera runt hur länge som helst. Är verkligen hur nöjd som helst över dagens pass som ni säkert förstått vid det här laget, haha. 

Bilder från i går:

         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards