Stangen

Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Emma - 6 februari 2015 19:24

I måndags var jag ute och tog några vinterbilder i hagen. Dock så började dt snöa så det blev inte så bra kvalitet och jag är som vanligt för lat för att orka redigera dom, haha. Men ni får se dom ändå, kommentera gärna vad ni tycker:

                                                                 

Av Emma - 6 februari 2015 19:14

Bättre sent än aldrig.... Här kommer det jag skulle skrivit om tävlingen i JFK för två veckor sedan, haha.


Cassino - 1 m

Cassino var riktigt skökig uppe vid transporten så jag fick longera honom lite innan Camilla hoppade upp. I longeringen var han dock jättelugn och fin och det fortsatte även i ridningen. Han var mjuk och medgörlig och satte en klokren nolla! ♥ När jag sedan travade av honom var han suuuuuperfin!


Qajsa - 1 m

Här gick vi från en lugn häst till en övertittig häst! Jag red fram henne medan Camilla lastade in Cassino osv. Hon var rädd för sargen och skyggade innåt hela tiden, haha.

När Camilla skulle hoppa fram stegrade hon och dummade sig. Hon var rädd för allt helt enkelt.

Väl inne på banan gick det bättre. Hon råkade riva 4:an och när de sedan kom på nr 5 så stod en funktionär där och höjde hindret för hon trodde att det var hinder nr 2. Suck, sånt måste de väl ändå ha koll på! Men Camilla passade på att ta om hela banan och då började Qajsa slappna av mer och nollade. När jag sedan travade av henne var hon mycket lugnare men fortfarande rädd för sargen, haha.


Film på Cassinos runda:

 

Av Emma - 6 februari 2015 15:35

Vilken glädje! ÄNTLIGEN lite ledigt! Dessutom skiner solen lite svagt för första gången på länge.
Sitter just nu på bussen och lyssnar på musik. Det tar ju ca 20 min att åka hem så det går rätt snabbt.
I kväll ska jag försöka skriva inlägget om tävlingen ca 2 veckor efter, haha. Men jag har helt enkelt inte hunnit - får skylla på det.
Vi ses i kväll! (förhoppningsvis)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards