Stangen

Direktlänk till inlägg 30 september 2017

Lokal dressyrtävling i Vetlanda (div 2, omg 3 + final) - 30/9-17

Av Emma - 30 september 2017 17:34

LB:1 2015 - 64,464% (180,5 p) - 3:a
Diara var så himla fin i denna klassen! Redan på framridningen kändes hon väldigt med mig och hade bra energi. Detta fortsatte även inne på banan och kändes som vår bästa LB någonsin! Superkänsla verkligen! Domaren var dock väldigt snål med poängen och höll ner oss ordentligt. Tyckte dessutom att Diara stundtals kom ner bakom lodplan, något som jag absolut inte håller med om. Det är nåt som Diara aldrig gör. Men men, känslan är viktigare än procenten och vi kom trots allt trea då alla fick dåligt med poäng.
Slutkommentar: Jämn ritt på lydig ponny! Behöver få mer energi bakifrån & bära mer för att ej hamna i framvikt & bakom lodplan. Lycka till!

          

LA:1 2017 (div 2, omg 3 + final) - DEBUT! - 60,000% (216 p) - laget 2:a totalt
Då var den gjord vår LA debut. Var lite nervös innan då galoppfattningen från skritt krånglat på framridningen men den funkade inne på banan sen. Är väldigt nöjd med denna ritten även om det såklart finns massor att jobba på. Lite retligt nog fick vi en stor miss i den ena förvända galoppen som kostade oss en hel del. Vi fick bara en 2:a och dessutom var det koeffecient, hehe. Detta var lite surt då den förvända aldrig krånglat tidigare. Det som hände var att hon tänkte bryta av och när jag då drev till så bytte hon galopp. Kunde ju hänt hemma enligt mig men det är ju så det är.
Ni vet ju hur jag tjatat om hur svåra 10-meters volterna i galopp är? Tror ni inte vi fick en 7:a? Likaså på den avslutade halten! Helt sjukt! Vi fick högst på det svåraste typ, haha.
Skänkelvikningarna gick halvbra. Hon var inte tillräckligt rak i yttersidan, precis som domaren påpekade. Även här var domaren snål med poängen men gav iaf en mer sanningsenlig bild av hur Diara är så kändes som att det var en mer rättvis bedömning i denna klassen. Är iaf väldigt nöjd med vår debut!
Slutkommentar: Trevlig ponny. Tänk på att få en rakare yttersida i skänkelvikningarna. Lycka till!

Då 3 av 4 i laget debuterade LA i dag så kom laget sist denna omgången men vi kom iaf tvåa i totalen och fick fina rosetter, plaketter och ländtäcken från Smålands ridsportsförbund!

       


Bilder på priserna. Alla hederspriser på bild två är från förklassen.

   

 
 
Ingen bild

Kylo ren

30 september 2017 21:58

GRATTTIIIIIIISSS!!🎉🎉 bra gjort! Fortsätt så!

Emma

1 oktober 2017 12:09

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Onsdag 17 april 21:14

Startade min dag i stallet där jag red en tur på Diara. Det var riktigt soligt och härligt och fick nästan lite sommarkänsla. Även Diara var på tårna och ville galoppera massa. Sommarkänslan avtog dock snabbt när jag kom tillbaka och det började sn...

Av Emma - Tisdag 16 april 21:47


Har varit lite tomt här nu men har inte hänt mycket mer än skola och plugg. Nu är jag iaf hemma igen och kommer bara det tillstå söndag. Så mysigt! Dessutom har det äntligen börjat kännas lite vårigt ute och kommit mycket blommor och lite knoppar på ...

Av Emma - Söndag 31 mars 21:47


Enligt termometern var det 15 grader i dag men jag tyckte ändå det var mycket kallare än tidigare dagar. Kanske berodde på att det inte var någon sol, haha. Jag började dagen med en uteritt på Diara. Hon var rätt tittig och oharmonisk. Dessutom frö...

Av Emma - Lördag 30 mars 21:06

Hoppas att ni har haft en fin påskafton! Jag började min med en tur i skogen på en väldigt tittig och spänd Zorro. Sedan åkte vi till mormor och morfar på fika och resten av dagen spenderades hemma. Promenad och lek med Molly och sen började jag plug...

Av Emma - Fredag 29 mars 21:54

Jag och Diara hade en så härlig ridtur i morse! Vi red min favoritrunda och det var riktigt vårigt och soligt. Njöt för fullt! Precis vad jag behövde efter alla långa sega pluggdagar i Uppsala senaste veckorna. Diara var i sitt esse och galopperade p...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards