Stangen

Alla inlägg den 13 september 2017

Av Emma - 13 september 2017 07:38

I går tränade jag och Diara vidare mot höstens stora mål - debut i LA:1 om två veckor. Det gick inte särskilt bra och vi är inte särskilt redo för debut, hehe. Nej men det gick väl helt okej. Jag fick igenom henne mycket bättre än vanligt i galoppen och hon kändes överlag ganska mjuk och fin. Hon är dock inte riktigt tillräckligt stark för de snävare svängarna i LA:1 än, så som 10 meters volterna. Där bryter hon nästan av till trav men det är påväg. Avslutade med att rida igenom hela programmet men det var inte den bästa delen av passet för hon blev lite hängig och jobbig och då drabbade det alla röresler så det blev inte särskilt bra. Glad att det är två veckor kvar... Jag måste lära mig att inte bli arg när hon inte gör rätt men det är lättare sagt än gjort, hehe. Så vi lämnar detta halvbra pass bakom oss och ser fram emot nästa dressyrträning istället. Då kommer det säkert gå bättre. :)


Diara ska ridas i dag igen, ut eller bana beror på vädret. Hoppas ni får en bra onsdag!

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards