Stangen

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Emma - 15 april 2015 22:23

Hej, det var ett tag sen. Eller ja, bloggade ju senast i söndags så någon katastrof är det ju knappast. Värre har det varit. Tänkte skriva en liten kort sammanfattning om min vecka än så länge.

Måndag: Praon med Camilla på Vaggeryds Hästklinik började inte förrän vid 1 så tog det lite lugnt på morgonen. Väl där nere visade Camilla lite olika saker jag skulle få göra, bl.a mocka ur boxar, tömma skottkärran osv. De olika sjukfallen varierade inte så mycket, det var mest återbesök på hältor. Jag gick med Åsa och Ellen, som veterinärerna heter, kollade hur de arbetade och hjälpte till att hålla ett ben eller en svans då och då. Slutade vid nio på kvällen och då var man riktigt trött.

Tisdag: Började vid 1 även i går så hann rida Diara ett dressyrpass på banan på förmiddagen. Hon var väldigt mjuk i skritten men ville ibte riktigt trampa på, stretig och jobbig i traven men GALOPPEN! Hon är så gryyyyymt fin där nu. Vill typ sitta och bara galoppera runt ett helt pass. Dock satsar jag mest på traven där hon verkar fått en liten svacka just nu. Vi red mycket serpentiner samt skänkelvikning på böjt spår för att hon skulle släppa men det ville hon inte riktigt. Skönt att vi ska träna för Essi på lördag för då kan hon hjälpa oss lite med det. Väl på kliniken rullade dagen på väldigt snabbt. Det var många varierande fall, allt från hältor till vargtänder. Dessutom hade vi två avlivningar, inte särskilt kul. Är lite stolt över att jag tog mig mod att vara med på den andra. Lite sorgligt var det såklart men inte lika hemskt som jag trodde, så det känns skönt eftersom det ändå är en del av veterinäryrket. Slutade även i går vid nio och somnade innan huvudet landat på kudden.

I dag: Denna dagen har varit i en regnslöja. Fy vad det har regnat, konstant hela dagen. Tur att man är inne större delen av tiden. I dag började jag vid 8 på morgonen. Knappt några patienter var inbokade på förmiddagen så städade mest. Vi åkte iväg och åt på ett jättemysigt ställe inne i Vaggeryd, Spis tror jag att det hette. Det var god mat och dessutom skönt att komma iväg lite. Synd att man var tvungen att sitta och kolla ut på regnet bara... Efter lunch kom fler patienter, även i dag var det ganska varierande. Flest hältor precis som vanligt men även en helt vanlig veterinärbesiktning, en ryggkoll och tandkoll m.m Det är verkligen grymt intressant! I dag slutade jag vid fem, hade tänkt rida dressyr men det regnade så mycket så jag struntade i det. Det blir ett dressyrpass efter skoningen i morgon istället. Det är Kiwi och Diara som ska få nya skor och dessutom (tack och lov) bli av med snösulorna! Killarna får vänta två veckor till, de ligger ju tyvärr inte i fas med varandra så det blir lite uppdelat. Tänkte sticka ut en sväng med Emilio i morgon med, bara det inte regnar.

Det var väl allt från mig. Sov så gott i natt! <3

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards