Stangen

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Emma - 23 april 2015 20:07

                     

Av Emma - 23 april 2015 19:01

I dag har det varit den stora barbacka dagen. Har ridit alla pållar utan sadel.

Började med Zorro för en gångs skull. Fällde honom ordentligt innan för det var verkligen behövligt - det bara rasade av hår. Ridturen gick bra. Han var hyfsat pigg och jag satt kvar ;) Min balans är inte den bästa på just Zorro för han har så stora rörelser så man skickas fram och tillbaka på ryggen och det blir svårt att hitta balans punkten. Lyckades stundvis iaf så det är ju alltid något. Det lilla skuttet över stocken i skogen blev första gången jag hoppade barbacka med Zorro - som jag kommer ihåg ska tilläggas och mitt minne är ju inte det bästa, hehe....

Nr 2 var Diara. Hennes balanspunkt har jag inga större problem med att hitta och hennes galopp är UNDERBAR! Man vaggas fram - hur mjukt och skönt som helst! Språnget över stocken gjorde hon väldigt fint och sen var det full fart efter, haha.

Sist ut var Emilio som jag red ihop med mamma och Kiwi. Det roliga med att rida Emilio barbacka är att ingen gångart är mindre bekväm en de andra. Balanspunkten finns där till 100% (det är bl.a därför jag oftast sitter kvar när han bockar när vi galopperar barbacka på fältet) och jag sitter som klistrad, även i traven. På det sättet stör jag inte Emilio heller och han verkar inte ha det mista emot att jag struntar i sadeln. Min lilla plutt♥.


Under eftermiddagen var jag och mamma uppe hos våran granne och kollade på hennes lammungar. Alla lamm hade födds under loppet av 2 veckor och ingen behövde föddas upp på flaska. Ett bra år helt enkelt! Tog några bilder på de ursöta lammen och även en på fårhunden Meg som stod och kikade in i boxarna för att ha full koll på fåren men de kan vara lite suddiga så det får ni stå ut med:

                 

Av Emma - 23 april 2015 19:00

Vi red ute i det superhärliga vädret. Vi var ju med i den sista gruppen vid 7 eftersom jag praoade med Camilla tills klockan 5 på kliniken. Diara var lite småseg i uppvärmningen. Egentligen kan man inte kalla det småseg för om Emilio höll den hastigheten hade jag varit överlycklig men hon var lugnare än vanligt. Hon har varit det de senaste gångerna nu, vet inte om det har något med värmen att göra. Vi började rida fram över upphöjda galoppbommar och sedan över en serie som bestod av fyra upphöjda galoppbommar och sedan två galoppstrång fram till ett räcke. Diara var jättefin, samlad och lyhörd.

Sedan hoppde vi en liten bana på drygt 90 cm några gånger som bestod av:

1. Upphöjda galoppbommar på volt

2. Serie: 4 upphöjda galoppbommar, två galoppsprång fram till en oxer

3. Räcke

4. Oxer med murplank

5. Oxer med blåa tunnor under

6. Räcke

Lasse sa att Diara hoppade jättefint och tjatade flera gånger att vi måste börja tävla högre klasser nu, haha. Det vi, eller rättare sagt jag, skulle tänka på var att sträcka fram händerna mer över hindren samt att jag skulle komma ihåg att ta några förhållningar då och då så att det inte bara går fortare och fortare. Så det ska vi träna på tills nästa gång!


Några bilder och screenshots:

                       

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards