Stangen

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Emma - 20 april 2015 21:06

Nu är vi påväg hem från veckans första pass. I dag var det bara hältor och tandkontroller, ganska enformigt men bra repetion. Ju fler gånger man ser en behandling desto bättre lär man sig den. I morgon får vi jobba morgon istället, vilket är jobbigare. Då måste man gå upp redan vid 6...
Ska rida Diara en sväng på banan på kvällen, förhoppningsvis har dressyrsadeln kommit tillbaka från omstoppningen så att jag kan rida i den.
Bild från i dag:

Av Emma - 20 april 2015 11:43

Camilla har varit iväg på nationell tävling i Kungsbacka i helgen med både Qajsa och Cassino så i går var det en lugn uteritt som gällde - för Qajsa. Cassino skulle vila. Camilla red därför sin nya 4-åring Maja och ridturen flöt på väldigt lugnt. Qajsa var farmåt men inte särskilt tittig. Hon gick väldigt bra i helgen, bl.a placerade i 120 cm och felfri i 125. Filmer från dom rundorna finns utlagda på youtube:


120 cm:

125 cm:


Av Emma - 20 april 2015 11:30

Då var det måndag igen.... Spelar inte mig någon större roll förutom att det bara är en vecka kvar tills skolan börjar igen. I dag börjar jag praoa vid 13 och går till 21 så har bara tagit det lite lugnt nu på förmiddagen eftersom alla hästar ska vila. Har inte hunnit blogga i helgen så här kommer en liten sammanfattning:

Lördag: Red Emilio på fältet bakom stallet på morgonen. Han var väldigt seg och tyckte nog att det var orättvist att de andra hästarna fick stå i hagen och kolla på medan han behövde arbeta. Jag red honom lite i alla gångarter och fick kämpa på ordentligt men i slutet hade vi ett hyfsat bra tempo. Det är en kul omväxling att rida dressyr på fältet ibland och dessutom lite mjukare för Emilios små fötter. ♥

Med Diara var det Essiträning som ni kan läsa om i inlägget under.


Söndag: På förmiddagen var vi iväg och kollade på en dressyrsadel till mig - en Santa Cruz Arthur. Har provat en sådan sadel innan och de är så underbart sköna! Vi tog hem sadeln på lån och jag provred i den när hela familjen red ut på en lugn uteritt. Diara var väl inte lugn direkt, hon låg på mer en vanligt men jag njöt för fullt av att sitta i den sadeln, haha. Dessutom passade det bra på henne så nu är vi ägare av en dressyrsadel också! Den ska in på omstoppning i dag, längtar tills vi kan börja rida i den. ♥ Emilio och jag tog också en kort tur i skogen efter att jag fällt honom i en halvtimme. Han var seg och ville inte alls gå på. Det kan inte vara lätt att vara så ömfotad...

Jag avslutade min dag med att rida Qajsa nere hos Camilla. Skriver mer om det i ett inlägg som kommer ut om några minuter....


Glömde nämna att vi bakade bullar i lördags också, bilder:
   

Wilma var också med :D


Av Emma - 20 april 2015 11:20

Denna träning asså... Säger bara WOW! Dressyrarvet från pappan som går medelsvår dressyr visade sig! Diara var verkligen gryyyymt fin! Vi övade mycket övergångar samt längning och uppkortning av traven. Det ökade traven var verkligen jättefin, kändes riktigt proffsigt! Vi vävde in vägar från LB:1 för att öva på det och tyckte att det funkade fint. Diara lyssnade jättebra på mig och hade en stabil och mjuk form. Även Essi var jättenöjd med oss och sa att jag skött min hemläxa (övergångarna) väldigt bra och noga vilket jag har gjort. Ska man utvecklas måste man träna på och ta läxorna på allvar, precis som i skolan. Pappa fotade en hel del så det blev några riktigt fina bilder. Har inte hunnit redigera dom ännu men ni får ett smakprov och så kommer resten upp senare:
 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards