Stangen

Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av Emma - 15 oktober 2016 22:44

Hej! Hoppss ni har haft en bra lördag. Jag har haft fullt upp hela dagen men ni har ju iaf haft några bilder från dressyren på fältet att kolla på, alltid nåt. ;)

Började min dag med att rida Emilio samma övning som Zorro fick gå i går. Han klarade den galant och var första hästen jag ridit och sett som inte blev tung i handen vid avsaktningarna mellan hinder och travbommar. Minst och bäst, hehe. Dessutom tyckte han att det var jättekul att få hoppa lite!
Sedan knoppade jag Kiwi inför photoshooten. Hennes man var ganska svårknoppad då den är så lång och vildvuxen men hyfsade knoppar fick jag väl till. Och när hon dessutom fick på sig dressyrsadeln och de vita lindorna... *emoij med hjärtögon* Guuud vad proffsig hon såg ut. Som att resa tillbaks i tiden till när hon tävlade. Och bilderna blev helt amazing fina! Det blev över 700 men nu i kväll har jag, under en paus i plugget, gjort en grovrensning så att det "bara" är 172 bilder kvar. Att så många kan tas bort är för att vi tar många sekvenstagningar (alltså massa bilder på kort tid) som vi tar för att säkert få bilder där hon är rätt i steget.

Har även joggat (vågade mig ut i skogen trots älgjakten men hade såklart reflexväst), gått 30 minuters promenad med Diara och såklart pluggat massor. I mon blir det först ridning av Stangen i skogen och sen p&j med Victoria - taggad!

Knoppad Kiwi:

Såhär söt blev hon när jag tagit ur knopparna, hihi.

Från joggingen:

Några av alla 700 bilder:

Av Emma - 15 oktober 2016 10:00

                 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards