Stangen

Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Emma - 27 oktober 2016 14:43

Höstlovet är som en hägring för mig just nu. Bara en dag kvar! I kväll väntar en uteritt på Diara men 30 min skritt och 5 minuter trav, så kommer vi göra hela veckan ut. Längtar något obegripligt tills vi får börja träna på riktigt igen. Inte nyttigt att tänka på hur långt det är dit, hehe.


Det var väl egentligen inte så mycket mer jag ville ha sagt med detta inlägget. Nu ska jag redigera dressyrbilderna på Kiwi medan jag väntar på bussen. Har ca 50 st kvar så det tar nog lite tid men ni får ha tålamod. Går man natur så tillhör inte överbliven tid vanligheterna. ;)


Ha en fortsatt bra torsdags em.

 

Av Emma - 27 oktober 2016 07:30

Gormorgon! Startar dagen men en liten resumé av Elmias hästshow. Jag var ju där med min kompis Anna i går (och nu när hon läser detta kommer hon vara orolig för att det ligger en bild på henne med en öronluva på huvudet längst det i detta inlägg. You just have to wait and see...  ). Jag tyckte generellt att horse showen var ganska liten och inte så upphetsande (haha) som jag tänkt mig. Men jämnför med typ Göteborg och Stockholms hästshower då och det är ju lite skillnad. Annars var det mysigt och det var gott om duktiga ryttare. Det mesta på mässan var svindyrt men det fanns mycket blingigt som man kunde gå och drömma om... ;)


Vi kollade först på 135 hoppningen där många kändisar var med: Malin, Roffe, Peder m.fl Här följer några bilder & filmer från hoppningen:

 

Roffe går banan:

 

Alexander Zetterman innan start:

    

Malin innan första starten:

 

Malin innan andra starten:

 

Peders runda:

Malins första runda:

Roffes första runda:

Jörgen Larssons (han som brukar tävla Camillas hästar) runda:

Malins andra runda:

Roffes andra runda:


Sedan kollade vi på femåringarnas dressyr. Där var Mikaela med om ni kommer ihåg henne. Jag tränade dressyr för henne i somras. Iaf så var hästarna jättefina och dressyrprogrammet var på mänsklig nivå. ;)

Några bilder:

       

Dessa två bilder är på Mikaela:

   

Avslutningsvis ska jag visa en godbit från mässan som faktiskt inte kostade så mycket. Detta ursnygga dressyrschabrak vill jag ha och tävla dressyr i nästa år men det blev inte att jag köpte det. Fick nöja mig med att drömma...

   


Jag och Anna mötte ingen kändis alls på mässan medan mamma och pappa mötte typ alla, haha. Pappa grattade tom Peder till OS-silvret. Inte för att jag skulle vågat det, så att ni inte missförstår mig nu, men det hade ändå varit coolt att möta honom. Hehe...


Okej, såhär är det. Till er stora besvikelse kommer ingen bild på Anna med en öronluva på huvudet. Jag är en för snäll kompis för det. ;)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards