Stangen

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2016

Lördag

Av Emma - 29 oktober 2016 22:04

När jag vaknade i morse hade jag så sjuukt ont på höger sida i nacken. Jag måste ha legat väldigt illa eller nåt för har knappt kunnat vrida huvudet åt höger på hela dagen utan att det har gjort FRUKTANSVÄRT ont. Nu är det lite bättre och jag hoppas det är borta eller åtminstone bättre i mon för är trött på att leka stelhetsopererad...

Iaf, i morse red hela familjen ut på Emilio, Kiwi och Zorro. Emilio var hyfsat pigg och försökte sticka förbi Kiwi några gånger, hehe. Sen red jag Diara och hon skötte sig bra. Upplevde att hon blev väldigt dragig och hård i munnen i traven i dag så ska testa med det andra tränset i mon. Har nämligen ridit på det raka bettet sen jag började rida igång henne då det sitter på hemmatränset. Hemmaträns är väl egentligen fel benämning då jag använder det andra hemma minst lika mycket men men. På det andra tränset har jag iaf det tredelade med fasta ringar som hon brukar gå bättre på så ska testa med det i morgon.
Efter hennes ridtur fick hon komma ut i en större hage men fortfarande själv och på plant underlag. Egentligen fick hon gå ut i stor hage redan direkt efter återbesöket men att vi har väntat beror på att vi ville att hon skulle få trava lite under ryttare först så att det inte var så fantastiskt nytt och roligt att kunna raca runt runt. Nog för att hon har gjort de allra värsta konster i sjukhagen också (inte bra för mattes hjärta) men hon har iaf inte kunnat springa obehindrat. Vårat tänk verkar iaf ha funkat för hon har inte sprungit det allra minsta. Från att vi släppte ut henne tills hon togs in för kvällen så har hon bara gått och betat. Så skönt att hon håller sig lugn och skönt också att slippa ha henne i sjukhagen, tyckte så synd om henne när hon var tvungen att stå där hela dagarna.

Efter att vi var klara i stallet åkte vi in till stan en sväng för att BARA gå i hästaffärer, inte ofta det händer! Men nu i helgen hade nämligen Charlies 20% och Hööks 15% på hela sortimentet i samband med Elmia Horse Show. Så på Charlies passade vi på att köpa min drömhjälm som jag kommer få i julklapp. Det är en Charles Owen, marinblå med marinblå glitter, som jag suktat efter läääänge. Och nu är den äntligen min! Ska användas flitigt på dressyrtävlingarna nästa år!
På Hööks passade vi på att köpa ridbanebokstäver. Hittils har vi haft vanliga datorutskriva bokstäver och så bara plastat in pappret och häftat upp på staketet men nu är de många år och är väldigt slitna. B:et är tom helt borta. Dessa vi köpte i dag är jättesnygga och ser proffsiga ut. Eftersom plankorna i vårt staket är så smala kommer ca halva skylten hänga ner under men så får det vara. Man kan ju inte få allt. ;)

Bild på hjälmen:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Onsdag 17 april 21:14

Startade min dag i stallet där jag red en tur på Diara. Det var riktigt soligt och härligt och fick nästan lite sommarkänsla. Även Diara var på tårna och ville galoppera massa. Sommarkänslan avtog dock snabbt när jag kom tillbaka och det började sn...

Av Emma - Tisdag 16 april 21:47


Har varit lite tomt här nu men har inte hänt mycket mer än skola och plugg. Nu är jag iaf hemma igen och kommer bara det tillstå söndag. Så mysigt! Dessutom har det äntligen börjat kännas lite vårigt ute och kommit mycket blommor och lite knoppar på ...

Av Emma - Söndag 31 mars 21:47


Enligt termometern var det 15 grader i dag men jag tyckte ändå det var mycket kallare än tidigare dagar. Kanske berodde på att det inte var någon sol, haha. Jag började dagen med en uteritt på Diara. Hon var rätt tittig och oharmonisk. Dessutom frö...

Av Emma - Lördag 30 mars 21:06

Hoppas att ni har haft en fin påskafton! Jag började min med en tur i skogen på en väldigt tittig och spänd Zorro. Sedan åkte vi till mormor och morfar på fika och resten av dagen spenderades hemma. Promenad och lek med Molly och sen började jag plug...

Av Emma - Fredag 29 mars 21:54

Jag och Diara hade en så härlig ridtur i morse! Vi red min favoritrunda och det var riktigt vårigt och soligt. Njöt för fullt! Precis vad jag behövde efter alla långa sega pluggdagar i Uppsala senaste veckorna. Diara var i sitt esse och galopperade p...

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards