Stangen

Alla inlägg den 21 november 2016

Av Emma - 21 november 2016 11:23

Här har det ekat tomt i helgen och min enda ursäkt är väl att jag varit tvungen att komma ikapp med matten efter en vecka av intensivt biologiplugg. Här kommer en liten update av mina dagar:


I lördags red jag och mamma först ut ihop på Kiwi och Diara. Diara börjar bli riktigt fin i travarbetet nu och jag längtar sååå mycket tills vi ska börja arbeta på volter osv. nästa år efter vintervilan.

Sen red jag och Amanda ut på Zorro och Emilio. Zorro var äckligt seg och ville inte alls anstränga sig, Tung i handen var han dessutom så ingen rolig känsla direkt.

Jogging, engelskaplugg och matteplugg avslutade sedan dagen.


Även i går började jag med att rida Diara och hon var mycket piggare än i lördags vilket även gjorde henne jobbigare att rida i form. Men i slutet fick vi verkligen till det och hon kom upp ordentligt med ryggen och gav mig en helt magisk känsla! Bästa ponnyn! <3

Sen red jag och Amanda Emilio och Zorro ihop på banan. Jag började med Zorro och försökte jobba igenom honom vilket inte var det lättaste då han var sjukt seg även i går och formligen hasade benen efter sig. Galoppen var helt okej för där hade han mer driv men traven kan vi blunda för denna gången, hehe. Sen bytte vi hästar och jag och Emilio gjorde lite simpla tempoväxlingar och övergångar mest för skojs skull. Märktes tydligt att Amanada ridit honom innan, inte för att hon rider dåligt utan för att hon inte är lika tuff och konsekvent mot honom utan han gör lite som han vill. Men han lyssnade efter att jag blivit arg en gång och var sen duktig. Amanda testade att galoppera på Zorro för första gången och det gick jättejättebra. Så kul att se hur mycket hon utvecklas hela tiden!

Även söndagen avslutades med plugg.


I dag ska jag rida Diara efter skolan. Från och med nu har vi inte ett uppstakat schema att följa längre utan vi blandar skritt, trav och galopp så att det känns lagom och jag är fortfarande noga med att skritta i skarpare svängar samt i upp- och självklart nedförbackar. Det sistnämnda gjorde man ju även innan.

Vi hörs senare - ha en fortsatt bra måndag!


En bild på mig & Stangen från förra året:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards