Stangen

Alla inlägg den 5 november 2016

Av Emma - 5 november 2016 14:39

Ni får ursäkta att det inte blev något bloggat i går men ska jag vara ärlig så glömde jag faktiskt bort det, hehe. Iaf, skriver om både i går och i dag nu istället.


I går var det jättesnöigt på morgonen så hästarna släpptes ut direkt föutom Diara som jag borstade och tränade benlindning på först. Sen joggade jag en runda och såg att det var ganska mycket barmark i skogen så jag kunde ändå rida Zorro, som var den ända hästen som skulle ridas. Så det gjorde jag och han var jättefin! Verkligen mjuk och med en bra framåtbjudning. Känns som att dressyrarbetet från i onsdags satt kvar.

Förutom detta så hade jag massa skolarbete att grotta ner mig i, jag antar att ni blir avundsjuka av att läsa det, haha.

Några bilder från i går:

   

Zorro invigde sina nya boots, här kan ni se före & efter bilder. De blev lugnt sagt lite leriga, hehe.

       


I dag var det milt redan på morgonen och det mesta av snön var väck. Det gjorde mig jätteglad då vi kunde rida direkt och slapp vänta halva dagen. Amanda hängde med på Emilio och så red jag Zorro och mamma Kiwi. Till skillnad från i går var Zorro inte alls rolig i dag, en helt annan häst verkligen. I dag var han småseg och jättehängig i handen. Fick honom fin stundtals men överlag ingen bra känsla.

Efter det skrittade & travade jag Diara den vanliga svängen. Vi vänder fram och tillbaka på olika korta sträckor typ 5 ggr för att kunna trava där det är plant och jämt underlag. För att komma till alla våra längre rundor måste man genom skogen på en stog och är väligt hal och geggig just nu vilket inte är optimalt för hennes tass så det är därför vi får rida fram och tillbaka så mycket. Nu längtar jag verkligen tills vi får börja galoppera om drygt en vecka - ska bli så kul! I dag var hon för övrigt väääldigt pigg och gillade inte alls mina förhållningar, haha.


Just nu snöar det för fullt ute igen och i morgon är det tveksamt om vi kan rida p.g.a snön. Hoppas det smälter undan. Jag och mamma har dessutom bakat lussebullar (MUMS!) och så har jag påbörjat fixningen av ländtäcket. Nu blir det plugg.

Ha en bra lördags em/kväll!

Av Emma - 5 november 2016 10:00

                     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards