Stangen

Alla inlägg den 3 november 2016

Av Emma - 3 november 2016 22:42

Hej! Blir ett sent kvällsinlägg med en snabb update. Red Diara den vanliga turen, 40 min varav 10 min trav och sen red jag och mamma ut på Emilio och Kiwi. Inte så mycket att säga om rundorna. Med Diara klarade vi oss från snön medans det med Emilio snöade massor. Hatar verkligen snön, den är alldeles för tidig och förstör hela dagsplaneringen. Det kommer den göra i morgon oxå... Då det ska bli minus 6 grader i natt kommer jag inte kunna rida på morgonen då det är för hårt och halt utan får ta joggingen då. Sen är det bara Zorro som ska ridas, en lite längre uteritt är planen om det inte är för fruset.
Vad ska nu görs i mon?

Bilder från ridturen med Diara:

Av Emma - 3 november 2016 13:00

Känns som det var längesen ni fick lite rörligt material på Emilio så här kommer en öronfilm på en väldigt pigg Emilio påväg hem från fältet i söndags. Han börjar t.o.m trava fast vi bara ska skritta, haha.

Av Emma - 3 november 2016 11:01

Då har denna tiden kommit... Tiden då kylan och snön förstör dagsplaneringen. I dag skulle vi ridit Diara, Kiwi och Emilio på morgonen men eftersom den frusit i natt var det jättehalt och vi har fått skjuta fram ridningen till efter lunch. HATAR sånt då jag blir stressad över att inte kunna hålla mitt tighta tidschema, bläää. Okej, nog gnällt om det.

I samband med hästutsläppet i morse passade jag på att prova lite av de nya sakerna på pållarna. På Zorro provade jag bootsen vi köpte i lördags och de passade fint:

 

Diara borstade jag medans mamma mockade och så provade jag ländtäcket som jag köpte på mässan i söndags. Tyvärr var det alldeles för kort på ryggen trots att jag köpte en storlek strre än vad hon brukar ha för säkerhets skull. Hm, konstigt det dr med storlekar. Eftersom det inte går att byta och täcket är så snyggt ska jag själv försöka designa om det så att det passar. Man hade ju A i slöjd så nåt kanske man kommer ihåg, haha. Visar er resultatet sen, just nu ser täcket ut såhär. Visst är det snyyyyggt!!!!

       

Tränade även på att linda hennes ben med paddar under och är rätt nöjd med resultatet. (på frambenen är padden för lång, det är därför den sticker upp ovanför lindan)

   

Av Emma - 3 november 2016 10:00

                         

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards