Stangen

Alla inlägg den 7 november 2016

Av Emma - 7 november 2016 18:25

Jag och Diara kunde ta en sväng i skogen i dag tack vare hennes broddar. Hon fick inte jättemycket snöstyltor då det var mycket kallare i dag men en hel del blev det ändå. Vi utökade traven til 15 minuter och hon tyckte det var jättekul. Som alla hästar blev hon lite extra busig p.g.a snön, kastade med huvudet och gjorde några akrobatiska övningar som innebar mindre än två hovar i marken. Hon är så söt när hon gör sina krumsprång, haha.


Nu ska jag plugga vidare så att jag är klar tills "Kockarns kamp" börjar vid kl åtta. Vi hörs i mon! ☺


Jag och Diara under en iskall med vacker skrittur i november förra året:

       

Av Emma - 7 november 2016 11:21

Då börjar det igen. Segt som alltid men längtar samtidigt framåt tills jag får galoppera Diara igen så det går väl på ett ut. ;) I morse hade byvägen frusit efter att de plogade i går så det var rena isgatan. Pappa broddade hästarna innan vi åkte så eftersom det inte var kramsnö i dag så kan jag förhoppningsvis rida Diara en lugn sväng i skogen. Att rida på byvägen som jag först tänkte är ju inte att tala om nu. Vill följa igångsättningsscemat så mycket som möjligt och det kommer definitivt gå bättre efter torsdag då hon ska sko och då även få snösulor.

Om jag kan rida henne i dag så ska vi egentligen utöka til 45 minuter varav 15 minuter trav men det är osäkert om det kommer gå p.g.a snön. Får kanske vara nöjd med att kunna skritta, vi får se helt enkelt.

Ha en fortsatt bra dag!


Den isiga byvägen:

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards