Stangen

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Emma - 12 november 2016 19:15

Jag började min lördag med att rida den minsta hästen av de pållar jag rider just nu - Emilio. Han var hur pigg och helst och fräste fram som en raket i snön, nu med snösulor helt fri från styltor. Sista galoppen ökade han fullt ut och det kändes som att vi svävade ovanför marken - sån härlig känsla. ♥♥♥

 

Efter det tog jag ett mellansteg i häststorlek och red Diara. Näst sista gången vi bara skrittar och travar för på måndag FÅR VI GALOPPERA IGEN!!!! Läääängtar! Iaf, i dag jobbade jag denna ganska mycket i traven och blev riktigt varm i alla lager jackor som jag bullsat på mig, haha. Diara var ganska så fin men vi har mycket kvar att jobba på innan vi är tillbaka där vi var i höstas. Jag ser Mia-Lisa som min räddning angående det. ;)

 

Avslutade ridningen med att rida den största hästen av de pållar jag rider just nu - Cassino. Var hos Camilla vid 10 och så red vi ut på Cassino och Maja. Cassino var jättefin, mjuk och men lagom framåtbjudning. ♥


Har även joggat. Va, tänker ni, i snön? Ja, faktiskt. Det är lite halt på vissa ställen men i den branta backen där jag brukar springa intervaller var det hyfsat mycket barmark så det fick bli några väääldigt jobbiga vändor upp och ner för den.

Under eftermiddagen satte jag och pappa även upp mina plaketter på Diaras boxdörr. Det skulle vi egentligen gjort i somras när vi tvättat stallet men det blev aldrig riktigt av, hehe. Nu är de uppe iaf, här får ni några bilder.

Innan uppsättning:

 

Efter uppsättning:

       


I morgon ska jag nästan göra exakt samma saker som i dag. Rida Emilio & Diara samt rida hos Camilla (vid kl 9 dock). På em ska vi till mormor och morfar och fira farsdag - mysigt. Massa plugg lär det bli också, precis som i dag.

Hoppas ni har haft en bra dag, vi hörs i mon! ♥

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards