Stangen

Alla inlägg den 26 juli 2017

Av Emma - 26 juli 2017 18:00

Asså dagens träning! Hon var så otroligt fin!!! Redan från start kändes hon pigg och allert (nästan lite väl pigg, hehe). Vi fokuserade i dag på att få henne att samla ihop sig lite mer genom att minska volten, fånga upp på yttertygeln och forma runt inner. Så gjorde vi några steg/några språng i både trav och galopp för att sedan låta henne gå mer framåt och göra om det igen. Detta är styrketräning som vi ska göra lite varje dressyrpass. Vi gick sedan vidare med samlingen i galoppen genom att göra 10-meters volter längs långsidorna och samla på samma sätt som innan. Vi tränade avsaktning till skritt från galopp på samma sätt som innan, små volter i samling i större volt och så bryta av i de små. Diara fick verkligen jobba ordentligt här och ibland orkade hon inte riktigt och bröt av till trav men för det mesta var hon jättefin!

I traven jobbade i först med ställningen. Vi gjorde skänkelvikningar hela diagonaler och där skulle jag försiktigt fånga upp genom att lätt krama på nya yttertygeln. På volt skulle jag i höger varv fånga upp på ytter och trycka med inner, i vänster vända innåt gång på gång så att hon ger efter där och inte ställer sig utåt. I slutet fick hon riktigt komma upp i formen och höja ryggen mer än vanligt. Jag ska få fram och ihop handen och med benen "lyfta" henne uppåt och behålla en stabil takt. Hon vill gärna öka men när jag får henne ordentligt i ramen vilket gick jättebra i dag så blir hon såååå superfin!

Så i dag bjöd hon på en fantastiskt känsla och det känns som att vi var uppe på en nivå vi aldrig varit innan när det gäller bärighet och att jobba upp med ryggen. Så är så himla nöjd! Bästa Diara!

Diara sover i sin lånebox efter träningen:

Av Emma - 26 juli 2017 10:34

Hej! Nu på morgonen har jag och pappa varit ute och ridit på Emilio och Zorro. Stangen var riktigt pigg i dag och pinnade på så fint.♥ Vid 11 ska jag ut till stallet igen för att ta in och borsta Diara. Det sista ska även packas in i sadelskåpet. Tänkte slriva lite om vad vi ska göra på lägret i fall ni undrar. I dag ska vi ha en dressyrträning på em (all träning är individuell). I morgon har vi en dressyrträning på morgonen, en clinic efter lunch och så en till dressyrträning på em. Blir alltså två pass denna dagen och det har Diara aldrig gått innan men tänker att det är ungefär samma sak som att tävla två dressyrklasser med framridning till och det har vi ju gjort många gånger nu. Sen på fredag har vi en programridning. Jag vet inte än vilket program jag kommer rida men det lutar åt LB:1. Vore såklart superkul att kunna rida LA:1 men vi har inte alla delar på plats för att genomföra programmet så som det ska vara och tvivlar på att vi kommer ha det efter dessa tre träningar hellre. Svårt att bli rättvist bedömd i ett program där man inte kan göra allt som det ska vara, hehe. Så LB:1 blir det nog. Är jättetaggad inför dessa dagar - ska bli såå kul!

Vi hörs mer i kväll efter första träningen. ☺


Emilio i dag:

 

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards