Stangen

Alla inlägg den 26 januari 2018

Av Emma - 26 januari 2018 19:32

För att kunna fylla ut bloggen med mer inlägg så skulle jag jättegärna vilja veta vad ni vill läsa om! Något speciellt ni vill veta om mig eller någon av hästarna? Något speciellt ämne som ni vill att jag ska diskutera? Alla förslag är välkomna!


De inlägg som är på g är varför Diara bytte dressyrsadel (läsarfråga) samt Diaras utrustning. :)

 

Av Emma - 26 januari 2018 19:22

Hej! Jag har som ni vet haft studiedag i dag och har varit väldigt aktiv om jag får säga det själv. Eller iaf väldigt aktiv för att bara ha ett ben att vara aktiv med. ;) Jag startade dagen med att skritta Diara en sväng i skogen. Ja, ni läste rätt. Äntligen var jag tillbaka på Diaras rygg igen! Hon var jättefin och snäll, blev bara liiite stök med galoppinslag på slutet när Zorro kom springade i hagen. Var underbart att få rida henne igen och inte minst att få komma ut i skogen. Då glömmer man nästan att man är halvt invalid, hehe. Jag gjorde lite öppnor, skänkelvikningar, volter och halter med henne för att få rida lite ordentligt åtminstone och hon var lika duktig som vanligt. <3

Vi red precis när solen börjat komma upp så blev väldigt fin bakgrund på bilderna:

   

Efter Diara så var det Emilios tur att få skrittas samma runda. Han var väldigt pigg i dag och vi hade supermysigt. 

Lite senare under dagen så hoppade jag även med mamma ut på en promenad i ca en halvtimme. Inte illa det va på kryckor? Jag har fått upp farten nu och hoppade nästan ifrån henne på de ställen det var plant. Är det ojämt i marken så är man tvingad att bromsa upp som ni säkert förstår. 

Nu är jag tillbaka i soffan igen och njuter av att få vara lite trött i kroppen och inte bara i huvudet som jag varit den sista tiden. Att känna att man har ansträngt sig fysiskt är en jätteskön känsla, att ha ansträngt sig för länge med hjärnan för allt plugg är mindre skönt, hehe. 

Jag & Stangen i dag:

     

I morgon är det bara lördag fast det känns som söndag. Jag ska rida Emilio igen och sen plugga. Ha en bra fredagskväll! :)

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards