Stangen

Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Emma - 2 januari 2018 14:03

Hej! Nu har snön äntligen smält undan och jag var ute i stallet både i går kväll och i morse! I morse satt jag och gosade med alla pållar medan de blev borstade då alla skulle vila. Det var endast Emilio som var mysig i dag dock. Han nosade så sött på mig och njöt av att bli klappad i ansiktet. ♥ De andra skulle bara knuffa på mig eller på mitt ben så att jag fick bli arg. Inte så bra om de knuffar ner mig på golvet, haha. I dag har jag även uppdaterat min bokblogg (www.bokglantan.bloggplatsen.se) så att omröstningen om 2018's bästa fantasyserie är öppen nu. In och rösta samt spana in resultatet från förra året!


I morgon blir det ridning igen när alla utan Kiwi ska gå. För övrigt händer inte så mycket som ni vet, hehe.


Ha en bra tisdag!

 

Av Emma - 2 januari 2018 10:00

April

1 april fyllde Kiwi 21 år och det firades såklart med tårta!

     

Samma dag hoppade jag och Diara lite på banan, hon tyckte att det var jääättekul!

  

Dagen efter påskpyntade vi i stallet, något som Diara fann lika intressant som vanligt:

   

Jag var även hos Marie och hoppade en superfin Casper:


5/4 hade jag haft Diara i hela 3 år - tänk vad snabbt tiden går! 

8/4 gjorde jag och Diara vår årsdebut då vi red första omgången av div. 3 dressyr i Bratteborg. Hade inga som helst förväntningar men resultatet blev bästa möjliga. I uppvärmningsklassen (LC:1 clear round) red vi ihop 71,11% och i lagklassen (LC:1) 73, 70% vilket ledde till vinst både individuellt och med laget. Gissa om jag var glad?! Inlägg HÄR och bilder + film här nedan:

         

Dagen efter hoppade jag & Casper omg. 2 av div 1 i Gislaved. Han var jättefin och i uppvärmningklassen (LC) dubbelnollade vi och kom fyra. I lagklassen (LB) fick vi 0+4 fel men laget kom tyvärr första utanför placering. Inlägg HÄR och bilder + film här nedan:

     

13/4 var det dressyrträning för Mia-Lisa med Diara. Inlägg HÄR.

16/4 så hoppade jag och Diara och invigde våra ZorroJumps hinderstöd (det blå-röd-vita på bilderna nedan). Det är alltså vårt eget hindermärke och du kan spana in hemsidan & beställa om du följer denna länk: www.zorrojumps.n.nu

       

22 april var jag och Diara på dressyrtävling i Boxholm. Vi red LC:1 på 69,259% och kom trea. Inlägg HÄR och bilder här nedan:

         

27/4 var det dressyrträning för Mia-Lisa. Inlägg HÄR
Den 29:e var det dags för andra omgången av div. 3 dressyr i Gislaved med Diara. Vi red uppvärmningsklassen (LC:1 clear round) på 72,963% och lagklassen (LC:1) på 74,259%. Då fick vi även vår allra första 9:a! Vi kom trea individuellt och laget vann. Inlägg HÄR och bilder här nedan:

         

Dagen efter var det sista omgången av div 1 hoppning i Tranås med Casper. I uppvärmningsklassen (LB) var vi dubbelnolla och kom trea. I lagklassen, som även var min LA debut fick vi ett pet men en jättebra runda! Laget kom tyvärr sist för dagen p.g.a två uteslutningar så vi slutade totalt som fyra i zonen. Inlägg HÄR och filmer + bilder nedan:

     



Maj

7 maj terränghoppade jag lite med Emilio. Det tyckte vi både var väldigt skojsigt.

11/5 var det dressyrträning för Mia-Lisa. Inlägg HÄR.

13 maj fyllde Emilio hela 20 år! Min älskling! ♥

               

16 maj dressyrtränade jag och Diara för Camilla. Inlägg HÄR.

18 maj fyllde Diara 8 år och blev därmed vuxen!

     

20:e maj var jag och Diara i Grankärr och red sista omgången av div 3 dressyr. I uppvärmningsklassen (LB:1) fick vi 66,607% och kom första utanför placering. I lagklassen (LB:1) fick vi 67,679% och både vi och laget kom första utanför placering. Men vi vann iaf totalt i zonen och fick vidare till final! Inlägg HÄR och bilder här nedan:

         

26/5 var det dressyrträning för Camilla igen. Inlägg HÄR.



Juni

5 maj hade jag och Diara en sommar- & dressyrphotoshoot och resultatet blev superfina & somriga bilder! Här är ett urval:

           

6 maj var det dax för finalen av div 3 dressyr med Diara och den gick i Västervik. I uppvärmningsklassen (LB:1 clear round) satte vi nytt personbästa och klarade vårt årsmål - att rida LB:1 på 70%. I lagklassen (LB:1) var det en tuffare domare men det var vår bästa runda hittills. Vi fick 66, 964% och med det vann vi individuellt och laget slutade på en andra plats! Helt otroligt att vi vann över alla då det även fanns LA ekipage med. Bästa Diara. Inlägg HÄR och bilder + film här nedan:

         

Veckan därpå var det äntligen sommarlov vilket var sååå välbehövligt!

17/6 hade jag och Amanda en liten miniphotoshoot med Emilio. Var med mobilen så ingen bra kvalité men här är ändå ett urval:

     

18/6 var det dags för min & Diaras första hopptävling för året! Vi hoppade en LC i Aneby och Diara var jättefin men jag var desto sämre. Vi nollade grunden men jag valde att utgå i omhoppningen då det blev lite fel. Inlägg HÄR och bild från framhoppningen nedan:

 

Dagen efter hade de öppen bana i Aneby så vi åkte dit igen och så fick jag en träning för Camilla och Johan. Det gick jättebra och kändes skönt att ta revasch från tävlingen. Inlägg HÄR.

22 juni var det dags för sista Mia-Lisa träningen innan Diaras sommarvila. Vi introducerades för LA:1 programmets nya moment och det gick jättebra! Inlägg HÄR.
På midsommarafton red jag som vanligt på morgonritt vid halv 6, i år på Emilio. Jättemysigt! ♥

 

25/6 hopptränade jag och Diara för Camilla och hon var jättefin! Inlägg HÄR och film här nedan:


27 juni fyllde jag 17 år och fick bl.a ett sadelskåp. Ni hittar inlägget med några av mina presenter HÄR.

 

Sista juni åkte vi ner till Laholm för New Forest Mästerskapen 2017 och mitt & Diaras allra första meeting! Bild från kvällspromenaden:

 


Missa inte "Mitt 2017, del 3" som kommer upp i morgon! ☺

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards