Stangen

Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av Emma - 17 oktober 2015 19:31

LC bed A1:a - 0+0 fel - 2:a plats!

Vår första A1:a, vårt första klubbmästerskap och dessutom får första riktiga placering!

Hela framridningen satsade jag på att få henne riktigt framme för skänkeln vilket ledde till at jag fick än sådär härligt halvgalet pigg ponny som bara letar hinder. Underbart! Bättre förutsättningar finns inte! Framhoppningen var super så var gryyymt taggad när jag red in på banan. Grunden blev lite flängig ibland (även att det såg bättre ut än vad det kändes) men det var ändå en stabil nolla. När vi kom in för omhoppning var nog Diara lite fundersam. Ska vi hoppa en gång till? Så när jag styrde lite snett mot ettan för en bättre väg mot tvåan trodde hon först inte att vi skulle hoppa det och därav försvann vårt rätta avstånd mot hindret utan det blev istället ett rakt upp hopp. Där tappade jag henne litegrann och kunde då inte rida ihop henne och ta supersnäva svänger utan vi flöt ut litegrann. Men stabil nolla var det även här och är supernöjd även om man kan säga att jag snubblade lite på målsnöret då vi bara var 0,6 sekunder från att bli klubbmästare. Den ända missen var att jag glömde ta av mig jackan innan jag red in (som ni ser på screenshotsen), haha. Vår första riktiga placering var det ju faktiskt - min älskade ponny! ♥♥♥

Lite bilder & screenshots:

                   

Som hederspris fick vi en fin HV POLO bag, perfekt för att ha med småsaker som nummerlapp & hästpasset på tävlingarna!

Av Emma - 17 oktober 2015 10:15

  Nu är vi påväg mot Grankärr för KM i hoppning. Är supertaggad, känner på mig att det kommer gå bra i dag.


Tänkte passa på att skriva lite om gårdagens uteritt då jag inte hann i går. Diara var super, superpigg. Är väldigt glad för att jag satte på martingalen, hehe. Jag travade mest och jobbade mycket på att få henne i en avslappnad form och även att det inte direkt var det lättaste så lyckades jag vissa stunder. Även i galoppen fick jag till en fin form men fick kämpa stenhårt för att hon inte skulle sticka iväg.


Nu på morgonen har vi tvättat Diaras ben, ryktat henne och så har jag gått en liten promenad med henne så att hon fått röra lite på benen. Nu står hon där bak i transporten och taggar, taggar och taggar. Dags att ta revansch för förra tävlingen!


Bild från promenaden:


Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards