Stangen

Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Emma - 8 oktober 2015 19:45

Först ut i dag var Emilio som fick en liten skogstripp. Han var ganska så seg även att jag drev på så gott jag kunde, hehe.

Sedan var det Diaras tur. För henne blev det en blandning av dressyr och markarbete då jag focuserade mycket på avståndsträning med hjälp av två bommar. Det gick över förväntan bra och vi kom rätt över bommarna de flesta gånger. Diara var superfin i formen och när vi avslutade med att rida igenom LB:1 så var den ökade traven underbar!

Några bilder, kolla in den längda traven!

       

Sedan till den halva hästen Zorro. Inte för att han på något sätt är halv (hehe) men det blev ett halv ridpass. Märke redan när jag skrittade fram att han inte gick hundra, i traven märktes det ännu tydligare och när jag sedan testade lite galopp för att vara säker så kändes det jättetydligt. Han var inte riktigt ren på vänster fram. Dock var han varken varm eller svullen så antar att han trampat snett eller liknande i hagen. Det är inte helt ovanligt när det gäller Zorro då han är ganska stel och klumpig. Så det blir vila några dagar nu så har det säkert gått över sen.

Efter min stallvistelse blev det jogging och sen kom mormor och morfar ut på fika. Med sig hade de det nu bytta Star Rider skrittäcket som de bytt till större storlek när de var nere i Ullared. Ska bli spännande att se om det passar i morgon.


Bjuder på två bilder från dagen, den första på hästarna under lunchfodningen och den andra på vårt vackra höstiga kastanjeträd:

   

Av Emma - 8 oktober 2015 10:00

Här kommer de utlovade bilderna från Grankärrs tävlingen tagna av Lisa Malmberg.

Ignorera min fula min på bild två...

     

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards