Stangen

Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Emma - 21 oktober 2015 08:06

Precis som ni kan se i rubriken så var det dressyr dags i går. Diara var väldigt pigg så hade massor av energi att jobba med. Mitt huvudmål var att riktigt få igenom henne i båda sidorna genom att rida så som Essi sagt. I vänstervarvet lyckades det och hon blev superfin men i höger var det kämpigare. Hon var fin vissa stunder men försökte sen välta in med framdelen igen. Så jag fick kämpa ordentligt, haha. Aldrig är det enkelt.
Galoppen var faktiskt väldigt fin, mycket tack vare att hon hade så mycket energi att trycka på med. För inte ens den supersamlade galoppen var något större problem. Avslutade med lite skritt till galopp fattningar (inga problem) och avståndsträning på bommar. Det superbra pass helt enkelt!

Efter dressyrpasset red jag, mamma och pappa ut en sväng i skogen på de andra hästarna. Emilio var jättepigg och skulle bara sticka iväg hela tiden så fick säga till honom upprepade gånger. Det är en sak att va pigg och framåt, en helt annan att göra som man själv vill (varse det gäller att han vill dra iväg eller maska). Tror faktiskt att min stränga och ständiga "uppfostran" på honom bidrar till att han är en så snäll och lätthanterad shettis. Hade ju aldrig vågar sätta upp ex. Amanda på honom om jag visste att han alltid gör precis som han vill. Sedan gör han ju såklart mer som han vill när hon sitter på vilket inte är så konstigt men han uppför ju sig ändå. Sötnosen ;)

I dag ska Diara ridas upp en sväng efter skolan. Vad ska ni hitta på?

Presentation


Här kan ni följa mig och mina hästar Emilio och Diara på vår resa mot toppen!

En längre presentation om oss hittar du om du klickar på "Visa Presentation" här nedan.

Kontakt: emmaochemilio@gmail.com

Fråga mig

20 besvarade frågor

ZorroJumps

ZorroJumps är hinderföretaget som vår familj ligger bakom. Vår företagsidé är att hinder inte ska behöva vara så dyra och därför består vårt sortiment av kvalitetshinder i metall till ett lågt pris.

Se alla våra produkter på vår hemsida: www.zorrojumps.n.nu

 

Omröstning

Vem av mina hästar gillar ni bäst?
 Emilio
 Kiwi
 Zorro
 Diara

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards